Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HOLDING IVS howto stiftelse

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens 

Jeg skriver nu da jeg har søgt og søgt men endnu ikke har kunne finde et svar.

Jeg skal oprette et Holding IVS selskab som kun skal eje et drift IVS selskab (måske flere på sigt). der er kun mig som ejer det.

Mine spørgsmål er : 

1.0      Selskabskapital og tegningskurs for kapitalandele

 1.1       Selskabskapitalen udgør nominelt [3000] kr., der er opdelt i kapitalandele på nominelt [xxx] kr.

Jeg forventer at indskude 3000,00 som skal dække Oprettelsen af holding IVS + Drift IVS samt arbejdesskade forsikring

Jeg betaler direkte af egen lomme for selve oprettelsen af på 670,00 for holding. men hvad skal jeg skrive i xxx ? 

1.0      Tegning og indbetaling af kapitalandele

 1.1       Alle kapitalandele skal være tegnet senest den [1-x-2015].

 1.2       Alle kapitalandele skal være fuldt indbetalt senest den [1-x-2015].

Her skriver jeg en dato, og sikrer mig at beløbet er indbetalt på en bank konto inden jeg indsender ansøgningen ik  ?

1.0      Tegning af kapitalandele mod apportindskud (gælder ikke for iværksætterselskaber)

 1.1       [indsæt navn] tegner kapitalandele i selskabet mod indskud af [indsæt beskrivelse af apportindskud].

 1.2       Vurderingsberetning for apportindskuddet er vedhæftet som Bilag B.

kan dette ikke slettes fra stiftelses dokumentet ? 

1.0      Stiftelsesomkostninger

 1.1       Selskabet afholder omkostningerne ved stiftelsen af selskabet. Omkostningerne forventes at beløbe sig til ca. [1] kr. eksklusive moms.

Er det 1 krone elle 3000 ? jeg her skal skrive ?

Jeg takker mange gange på forhånd ! 

/thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - må være det antal andele du ønsker - f.eks nominelt 3000 kr opdelt i (f.eks) 30 kapitalandele på nominelt 100 kr -  vent lige på andre svar

1.1 og 1.2 jo enig - du skal blot selv garantere beløbet findes - i princip i cigarkasse, men du skal jo ha erhvervskonto fra start så bed banken oprette en konto til IVS xxxx under stiftelse (og du får mig bekendt en kode når du stifter) og med den kan banken oprette kontoen uden besvær

Punktet om apport stiftelse er jo ikke relevant og må kunne udlades

Stiftelsesomkostinger - Det er omkostningerne til stiftelse typisk 670 kr per selskab + evt advokat (som du virker til at ville spare). Hvis du betaler begge holding stiftelse af egen lomme - så forstår jeg at det jo er holding der betale stiftelse af drift. Du kan dog også lade holding betale sin egen stiftelse 670 kroner - er det din egen lomme, så er det jo 0 kroner når det ikke er selve selskabet der betaler stiftelsen

Om så de 3000 vil række til de omkostninger inkl. arbejdsskade, som du vi møde er nok et spørgmål, men så må du jo låne selskabet penge mod markedsrente som kravet er. Læs evt E-BOG OM IVS som også indeholder holding og huskelister med med mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Mange tak for dit hurtige svar. ( jeg har netop bestilt din bog :) ) 

Behøves det at oplyses i stifrelsdokumentet vedr. andele ? 

1.1 & 1.2 jeg har en erhvervkonto klar så den er fin.

Vedr. 

1.0      Stiftelsesomkostninger

 

1.1       Selskabet afholder omkostningerne ved stiftelsen af selskabet. Omkostningerne forventes at beløbe sig til ca. [0] kr. eksklusive moms.

Kan jeg vel undlade at have i min dokument, da jeg stifter det af egen lomme ? 

Så overall 

Jeg indskyder 3000,00 i Holding som efterfølgende betaler oprettelsen af drift ivs.

3000 - 650 - forsikring. = Ca. 850. - revisor osv i drift ivs.

Holding selskabet skal bare agere holding for drift og ikke have revisor tilknyttet.

/Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja andele bør med - ved 3.000 f.eks. 30 andele af 100 kr - nr 1 - 30

rest lyder ok, dog synes jeg stadigt 3.000 er underkant og tror du vil opleve du kommer til at låne penge ind. Jeg synes helt enkelt, at selv om man vil begrænse sin risiko, så er alt under 10.000 lidt fjollet i et kapital selskab - både fordi man som får brug for pengene, det sender signal - negativt hvis man går alt for lavt og - det er jo ikke en omkostning. Det er lidt som hvis man vil købe aktier i Novo og så kun tror nok på dem til at købe for 1 krone eller 3000 kr - det var vel ikke meget tillid at vise. 

Det er jo som at købe en aktie, og tror man ikke på at den vil stige så skal man jo stærkt overveje helt at lade være - men der er givet nogen der klarer sig for 3000 og for mindre, så det kan også være lidt "religiøst"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret til Andele. 

Jeg har en udfordring dette -> 

1.0      Stiftelsesomkostninger

 1.1       Selskabet afholder omkostningerne ved stiftelsen af selskabet. Omkostningerne forventes at beløbe sig til ca. [0] kr. eksklusive moms.

Nu betaler jeg de 670 kr selv til registering men jeg indsætter 3000 i selskabskapital. Hvad skal der så stå i ovennævnte [] ? jeg tænker selv 1 ?

men hvis jeg skriver 3000 så har jeg vel 2999 tilbage som jeg så kan geninvitere i oprettelse og registering af et drift IVS ? 

Eller vil det være 3000 da jeg kan genbruge min 1 krone ? 

/Thomas

ps. John, de IVS bog er rigtig god 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

3000 - ved slet ikke hvad det er for 1 krone du taler om faktisk, så jeg kan misforstå, Hvis der er 0 i stiftelses omk, og du stifter med 3000 så er der jo 3000 i kapital ja

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg lige skal forstå det....

så skriver jeg 3000 i 

1.1       Selskabet afholder omkostningerne ved stiftelsen af selskabet. Omkostningerne forventes at beløbe sig til ca. [3000] kr. eksklusive moms.

men jeg betaler stadig selv 670 efterfølgende ? Og har således 3000 i selskabskapital ? 

/Thomas

Tilmeldt 7. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg er heller ikke sikker på at jeg forstår dig 100%, men jeg prøver alligevel at give mit besyv med og så må John H rette mig. 

Men ville det ikke være hensigtsmæssigt om du stiftede selskabet med selskabskapital på 1DKK. 

Dernæst oplyse at du stifter til en overkurs på 300.000

Dermed er kapitaln/hæftelsen 1 DKK, men selskbet har midler i "kassen" svarende til 3.000 DKK.

Af de 3.000 DKK kan afoldes selskabsomkostninger ifb med stiftelsen på 670 DKK til erhvervsstyrelen.

Efter stiftelsen har du således 2.330 DKK. 

Heraf kan stiftes et driftselskab, med 1 DKK i selskabskapital, men igen til overkurs, svarende til 233.000. 

Det efterlader dig med en holdstruktur, hvor dit holdingselskab har 1 DKK i selskabskapital og i "kassen" har du anparterne for dit driftselskab. 

Dit driftselskab har en selskabskapital på 1 DKK og midler i kassen svarende til 2.330 DKK, fratrukket stiftelsesomkostningen på 670 DKK til erhvervsstyrelsen, lig med 1.660 DKK. 

Jeg må endelig rettes såfremt jeg har misforstået dels dit spørgsmål, dels reglerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh der er som ikke noget galt, ud over jeg synes du blander 3000 kr og 300.000 kr ret kraftigt

Hvis man vil stifte med 3000 kr så ville jeg nu ikke rode med overkurs men lade det være kapitalen. Hvis eneste omk er 670 i gebyr, så gør det ikke nogen større forskel om selskabet betaler eller ikke for der er ikke fradrag for stiftelsesomkostningen og ikke moms på de 670 heller

Overkurs ville jeg ikke rode med for forskel mellem 1000 kr og 3000 kr - og personligt ville jeg heller ikke stifte IVS med mindre end 10.000 kr når vi taler drift. De får hurtigt ben at gå på, og 10.000 kr er ikke meget at vise man satser på sit eget projekt. Man køber lystigt aktier i Novo for meget mere, men ens eget projekt stoler man så ikke ret meget på med 1 krone - så både praktisk med lidt penge i kasse - og for trods alt ikke at signalere 1 krone selskab for tydeligt - men det er en smagssag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nitram Cph Du har forstået mig :) Jubii 

Men lige netop overkurs er ikke min tanke, men ellers har du forstået mig. 

Jeg har 3000 kr. jeg vil indskyde i holding IVS. Efter et stykke tid vil jeg oprettet drift IVS med de midler som Holding IVS har.

@John, Du ret med dine IVS beløbgrænse, som du også beskriver i din IVS e-bog :) 

Men jeg har brug for at få klarlagt om nedenstående er rigtigt til mit stiftelses dokument.

1.0      Selskabskapital og tegningskurs for kapitalandele

1.1       Selskabskapitalen udgør nominelt [3000] kr., der er opdelt i kapitalandele på nominelt [100] kr.

1.2       Tegningskursen for kapitalandelene er [100].

1.0      Stiftelsesomkostninger

 1.1       Selskabet afholder omkostningerne ved stiftelsen af selskabet. Omkostningerne forventes at beløbe sig til ca. [1] kr. eksklusive moms.

/Thomas

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)