Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drastisk fald i antal indekserede sider hos Google

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg håber I kan hjælpe med at svare på, hvorfor vi oplever et kraftigt fald i indekserede sider hos Google (Se billede).

Vi havde 248 indekserede sider sidste år og i dag faktisk kun en enkelt (billedet er 14 dage gammelt).

Jeg ved meget lidt, men jeg ved dog, at der er forskel på om man i google skriver "site:www.domæne.dk" eller om man skriver "site:domæne.dk". Når jeg skriver med www foran finder den også kun den ene, som fremgår af Google Webmaster Tool, men det ændrer ikke på, at der er sket et kæmpe fald. 

En der kan komme med en mulig årsag til dette? Og hvordan jeg fikser det, så der igen indekseres sider med www foran domænenavnet.

På forhånd tak. :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at vide hvilket domæne det er, er det noget nær umuligt at svare på.
Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan i være kommet til at blokere for Googles søgemaskiner, så de ikke kan indeksere jeres side?

Prøv evt. at skrive domænenavn.dk/robots.txt i søgefeltet.

Oplever i at der står "Disallow" ved flere af siderne er det årsagen.

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Der står stort set "disallow" ved dem alle.

Jeg må indrømme, at jeg ikke ved af, at vi skulle have gjort noget aktivt for at blokere det. Ved du hvordan man kommer problemet til livs?

Og tak for et brugbart svar.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke sikkert der er noget galt med disallow, som tidligere nævnt er det helt umuligt at sige noget om uden at se siden. Der kan være masser af grunde til manglende indeksering, og I får altså ikke noget brugbart ved at lade folk sidde og gætte.
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, du må skam gerne se siden.

Vi synes det er mærkeligt, at der pludselig sker fald og at der pludselig kun er en indekseret side.

Håber du kan se, hvad der kan være galt.

www.frisorjob.dk

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 272 sider indekseret i Google, se her: http://prntscr.com/7c7i58 

Du har lavet korrekt 301 redirect med WWW til uden WWW, så det hele ser fornuftigt ud. 

Din robots.txt fil er også OK sat op. 

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Tak for svaret.

Hvordan forklares det store fald i indekseringen af www.frisorjob.dk så? Jeg er opmærksom på, at der uden "www" er små 300 indekserede sider. Men forstår ikke, at vi også havde næsten 300 indekserede sider med "www" tilbage i 2014, men nu kun har en enkelt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet en "site:frisorjob.dk"-søgning og gået til sidste side og resultatet er at ca. 280 sider er indekseret, hvilket vel passer ret godt med antallet af unikke sider på jeres site (?).

Noget der ville klæde sitet enormt meget var at I arbejdede med jeres sidetitler, forsidens sidetitel er: "Frisørjob.dk | Frisørjobs, Salg af Salon, Frisørelever og Frisør uddannelser" Dvs. I sigter nærmest på det hele på forsiden, mens eksempelvis siden hvor der rent faktisk sælges frisørsaloner er "Frisørjob.dk | Alle Frisørsaloner".

Hvis I ønsker at Google skal sende jer besøgende, skal I have optimeret jeres landingpages med bedre tekster, bedre sidetitler og meta descriptions, og I skal målrette de forskellige landingpages meget mere, i forhold til nu hvor forsiden er målrettet alt, og jeres andre undersider ikke er målrettet noget.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt bør I også få lavet siden mobilvenlig og få rettet de forskellige HTML fejl der er http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ffrisorjob.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)