Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor eller DIY?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et IVS og kunne rigtig godt tænke mig at få fuldstændig styr på det hele m. løn, udbytte, procenter til investorer, gældsbreve, moms, medarbejdere, skat og alt hvad der er af småting man skal være 100% sikker på.

Jeg har undersøgt det meste og læst John Hannovers bog om ivs, men kunne godt tænke mig at høre om I mener det ville være en god idé at mødes et par timer med en revisor for at få fuldstændig styr på det hele, eller om der er en udførlig tyk bog med reglerne, så jeg er sikker på jeg ikke ender med at skulle betale "dumme-penge" i form af bøder eller for sent indberettede moms / skat / løn eller hvadend det kunne være :)

Jeg vil skidegerne lære, er bare ikke sikker på hvor jeg skal hente min viden!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil være 100% sikker, er det nok bedst at alliere dig med både en revisor og en advokat. Måske to af hver for at have "second opinions". Arh, mit budskab er, at du måske er ved at skyde gråspurve med kanoner. Du kan nok heller ikke "mødes med en revisor i et par timer" og få fuldstændig styr på det. Vedrørende din konkrete bekymring om at skulle betale 'dumme-penge': Når du bliver registereret, vil du samtidig kunne få en oversigt over de tidsfrister som måtte være. Når det gælder investorer og gældsbreve osv som du skriver, bør du have revisor/advokat på. Men, svaret afhænger af omstændighederne - og størrelsen af de beløb, vi taler om. Det virker på mig lidt overdrevet at skulle have sin revisor til at fortælle, hvornår man skal indberette moms. Omvendt kan du blive stillet ret dårligt i forhold til en långiver eller en investor, hvis du ikke har professionel rådgiver. Så "spis brød til". Og spørg igen herinde, hvis du har mere konkrete spørgsmål, som du ikke umiddelbart kan finde svar på på skat.dk, virk.dk, eller Johns -som regel ganske udmærkede- skriv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)