Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af rente i fremmed valuta

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal bogføre renteindtægter i fremmed valuta. Skal man skrive hvor meget man får i rente og omregne til danske kroner den pågældende dag at man får renteindtægten og så sidsts på året regne ud hvor meget man har tabt eller tjent på kursændringer, eller kan man bare skrive hvor meget man får i rente i den fremmede valuta og så regne det samlede beløb om til danske kroner sidst på året og oplyse det til skat?

Hvis jeg fx får

$1000 i marts

$1000 i juni

$1000 i september

$1000 i december

i renteindtægter kan jeg så bare omregne de $4000 til danske kroner sidst på året og oplyse det beløb til skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene du jo er nødt til at bogføre dem på de 4 tider, ellers vil din bank jo ikke stemme. Hvis der er en kursforskel er der sikkert nogen der ville bogføre de 1000 usd på den dato du får retten til dem omregnet til dagskurs, og så når de måske senere kommer i banken som dkk, bogføre kursdiff og det er jo det korrekt

- men hvis de kommer direkte i de 4 omgange ind på DK bank i princip samtidigt med du får renten så ville jeg nu nok bare bogføre beløbet direkte i DKK som de kommer til dig (med mindre der er gebyr som skal på anden konto) -

Hvis du ikke får det ind i DK bank som DKK, så må du bogføre det med dagens kurs på de 4 betalingstidspunkter vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Tak for hjælpen.

Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. til gebyret hvordan gør man så det? Jeg har investeret lidt penge på bondora(p2p lån) og kontoen står i euro. Skal det bare behandles som en valutahandel hvor købsprisen er de penge man satte ind+gebyret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville dele i købspris som er det som du sætter ind - og gebyr som er en ren omkostning som jeg ville bogføre som gebyr omk - mod det du satte ind

Købspris xx Euro= 1000 kr + gebyr 5 kr. Købspris stadigt 1000 kr og gebyr 5 kr som gebyrkonto omkostning og hvis de overføres fra din firmabank 1005 kr som modpost for samlede omkostning i bank - det er ikke sikkert jeg har forstået dig korrekt og der kan være mange andre aspekter som gør, at jeg synes du skal bruge revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)