Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg af software på nettet og sikring af software

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber på jeg kan starte mit eget selskab snart og ville gerne sælge noget software online. Jeg har i den forbindelse fundet et firma der hedder avantgate og et der hedder fastspring. Men jeg ville egentlig helst bruge et dansk firma til at sælge min software. Kan i anbefale nogle? Jeg ville helst have at de bare tog nogle procenter af mit salg og ikke et fast månedligt beløb. på den måde kan jeg ikke tabe penge.

Det jeg er ved at udvikle er et robotanalyseringsværktøj så det skal sælges til hele verden. 

Jeg havde tænkt mig at sælge den første version uden den store sikkerhed velvidende at mit program kan blive kopieret, men at skulle sørge for en licensserver et eller andet sted er vist meget svært og dyrt... eller hvad? 

Jeg havde tænkt mig at lave en freeware version som kun virkede for op til 3 led i en kinematisk kæde. (en robot med 3 led). denne skulle altså være helt gratis altid og folk skulle så kunne købe sig til at den virkede for flere led.

Andre input er meget velkomne.

Mvh

Tytteboevsen

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at sælge din software til feks. Teradyne. På den måde sender du problemet om patent eller lignende videre til en stor virksomhed, der har advokater til at klare sådanne ting. Der skal selvfølgelig meget til at sælge produkter til sådan en virksomhed, men med den rette teknik eller mand, så vil det sagtens kunne lade sig gøre. Hvis dit analysesystem er enestående, som ingen andre har så burde du smide det på børsen inden andre gør det :- )

Mvh. Jonas

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JonasJ

Først og fremmest tak for dit input. Jeg er ingeniør og har intet begreb om børsen. Kan man bare blive børsnoteret sådan i en vending? Hvilke fordele er der ved at blive børsnoteret? 

Jeg tror jeg vil sælge mit program selv, med alle de udfordringer det nu må bære med sig. Jeg har nogle ideer til videreudvikling af det og vil nok først sælge det når det er færdigt. 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså så vidt jeg ved koster det 500.000 at blive børsnoteret på den danske børs. Så det kræver en lille kapital :) Derudover skal man vist have drevet virksomhed i typisk 3 år for at blive børsnoteret på den Københavnske Fondbørs, ret mig hvis jeg tager fejl.

Fordelene er:  

  • Øget kapital på lang sigt
  • Forøgelse af markedsværdien
  • God effekt på virksomhedens omdømme
  • Mulighed for at betale løn i form af aktie
  • Nemmere ved at finde investorer

Ulemperne:

  • Børsnotering medfører store omkostninger
  • Tab af styring af virksomheden
  • Ingen kontrol over fremtidigt afkast
  • Krav om mere information til offentligheden
  • Besværlig proces at privatisere virksomheden igen

Men ellers kan du jo altid sælge via SaaS metoden - https://www.salesforce.com/saas/

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke råd til at blive børsnoteret. 

Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det firma du henviser til sælger løsninger hvor man kun kan bruge mit program online?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen relationer til den hjemmeside jeg sendte til dig i sidste kommentar. Det var blot en anvisning om hvad SaaS er, og hvordan det kan benyttes. Det ville også være besynderligt, hvis du havde en startkapital på 500.000 der kunne skydes ind i virksomhedens egenkapital. Ser man fremadrettet og fokuserer på resultater i løbet af mange år, så er en børsnotering ikke umulig. Det kræver blot, at du har designet et attraktivt produkt, der kan sælges globalt. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)