Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring i kontrakter - priser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener at der for nogle år siden kom en lov om hvor meget man må hæve prisen indenfor et år.

Er det korrekt - Hvis ja. Hvad er loftet så?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Priserne på hvad?

Jeg har svært ved at forestille mig at nogen skulle kunne lovgive om hvor meget "man" må lade sine priser stige, eller falde for den sags skyld.

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogle år siden var der nogle der hævede priserne på deres arbejde med måske 25 % da blev der lavet en lov, der sagde at man ikke kunne hæve en pris på en vare mere end x% pr. år. - jeg kan ikke huske mere.

Men det jeg vil er, at når jeg har en kontrakt, der er flerårige, kan jeg så i den kontrakt det efterfølgende år lægge 25 % oveni, på grund af at mine udgifter er hævet

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Gamtofte:
Men det jeg vil er, at når jeg har en kontrakt, der er flerårige, kan jeg så i den kontrakt det efterfølgende år lægge 25 % oveni, på grund af at mine udgifter er hævet

 

Du kan da aftale lige nøjagtigt hvad du vil i en kontrakt.

Er konraktten først underskrevet uden en eller anden klasul om prisforhøjelse kan du ikke hæve priserne.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en løbende kontrakt kan det være en fordel af prisindeksregulere prisen. Jeg er så heldig, at jeg kan få mine kunder til at købe "råvarerne" og jeg selv kun tager en prisindekseret afgift for "forarbejdning" og "leverance" (I gåseøjne, fordi det er data, som er "råvarerne"). Hvis du kan gøre tilsvarende, vil det jo holde "din ryg fri". Bare et forslag. Hvis du har is i maven kan du selvfølgelig også opsige/genforhandle de nuværende kontrakter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

 Hvis du har is i maven kan du selvfølgelig også opsige/genforhandle de nuværende kontrakter.

 
Hvordan er du kommet frem til at kontrakten bare kan opsiges eller genforhandles?   
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)