Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg af med Referrel spamming?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min webstatistik er totalt smadret af referrel spamming. Jeg har prøvet at lave filtre i GA, men der kommer hele tiden nyt til. Jeg har også installeret en WP plugin der hedder BadBoy (eller noget i den stil :-) ) men jeg bliver ved med at få smadret min statistik.

Er der nogen der har et godt råd? :-)

På forhånd tusinde tak!!!

Martin

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det samme problem på min analytics konto. Faktisk er mit website så nyt, at jeg næsten kun har spam på det. Jeg har muligvis fundet en metode der virker, jeg siger muligvis, da jeg kun lige har oprettet filteret i dag, men skal man tro på denne blog og dens respons, så skulle det være noget der virker.

http://www.ohow.co/what-is-referrer-spam-how-stop-it-guide/

Jeg har netop her til morgen lavet en lille video, der viser hvordan man opretter et effektivt filter mod Ghost referrer spam, som er den mest anvendte type spam. Den kan du se her: 

Filteret filtrerer ikke de nuværende spams ud af dine satistikker, men skulle forhindre dig i at modtage mere af den slags spam.

Jeg håber det var en hjælp og at det virker.

Mvh

Allan

Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Aner ikke hvorfor videoen kom på to gange, men bloggen hedder http://www.ohow.co/what-is-referrer-spam-how-stop-it-guide

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Mange tak for svaret og for den fede video-walk-through du har begået der :-)

Spørgsmål: Betyder det, at man med den metode skal positivt filtere al ægte trafik....i al fremtid? :-)

Pft

Martin

Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt 😊

Ja det kan man godt sige. Der er mange der tænker ekskluder, når de laver spamfiltre, men hvis du laver et filter, hvor du kun inkluderer al valid trafik, så udelukker du jo samtidig alt andet.

Jeg har brugt det filter i godt 2 uger nu, så kan med god samvittighed sige at det virker.

Jeg anbefaler altid at man laver en ny visning i Analytics - en original uden filtre og en filtreret visning, på den måde kan man altid se om det virker og samtidig har man en backup, hvis man skulle lave en fejl, som f.eks. ved at komme til at udelukke en gyldig traffikkilde. Gav det mening?

mvh
Allan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)