Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart Aps vs. A/S

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Ja I kan starte med mindre indskud - men så skal i jo foretage kapitalforhøjelse ved yderligere indskud så det er heller ikke bare lige at - 

Ved et A/S kunne man så overveje kun at indbetale 25% af selskabskapitalen på 500.000. Det binder så her og nu kun 50.000 for trådstarter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Ja I kan starte med mindre indskud - men så skal i jo foretage kapitalforhøjelse ved yderligere indskud så det er heller ikke bare lige at - 

Ved et A/S kunne man så overveje kun at indbetale 25% af selskabskapitalen på 500.000. Det binder så her og nu kun 50.000 for trådstarter. 

absolut - duer jo fint ved A/S - trådstarter hæfter så stadigt personligt for de resterende - feks 150.000 kr (hvis det skal være 200.000 ud af de 500.000 i A/S som trådstarter skal ind med

Om jeg husker rigtigt - er der ikke frist for indbetalingen men de blot skal indbetales på påkrav for selskabets ledelse, lige som der er pligt til indbetaling af rest beløbet ved en evt konkurs (og med beskattede penge men ved tab med fradrag som tab på aktierindkomst) om jeg husker ret?

Det skal vel så også fremgå af reg bevis og i cvr hvad der rent faktisk er indbetalt for en del - eller kan man ikke som kreditor se det?-

Indbetaling af rest kan stadigt kun ske med beskattede midler ikke som erstatning for løn

men bestemt muligt i A/S

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)