Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedr. CVR og firma i hustrus navn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige en kort forespørgsel. Vil  det være et problem at ens hustru opretter et CVR nr. og virksomhed og derefter intet har med det at gøre. Manden er på pension og vil gerne lave lidt ved siden af og kan af forskellige årsager ikke selv fører firmaet, men har brug for at der bliver oprettet en virksomhed aht. kunder.

 Vil det være et problem ift. kunder, skat og pension

 

Jannsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hustruen accepterer at være personligt hæftende virksomhedsejer, så kan man godt gøre det, og der er ikke problemer i forhold til kunder.

Derimod er der jo begrænsninger på, hvor meget du må lave uden at det får betydning for din folkepension. Se herved http://sm.dk/arbejdsomrader/Ydelser/pension/arbejde-og-pension/med-folkepension-1. Selv om du udfører arbejdet for din hustrus virksomhed uden løn, så gætter jeg på, at myndighederne - hvis de bliver opmærksom på det - kan finde på at anslå en løn til dig og ud fra det eventuelt regulere din pension.

Se evt. også særreglen for udførelse af arbejde for private https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68775.

Ovennævnte er ikke et svar som advokat, men min umiddelbare vurdering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke - er der ikke i princip to muligheder hvis hustru driver virksomheden og manden laver arbejdet. 

Medhjælpende ægtefælle med de skatte og evt pensions konsekvenser der kan have

Lønnet medarbejder med samme spørgsmål oppe.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)