Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport til IVS klasse A

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er ret så ny til dette og håber på lidt hjælp herinde fra. 

Det er sådan at jeg oprettede en IVS for ca. 2 år siden.

Der har slet ikke været aktivitet endnu. Det eneste jeg har gjort siden jeg oprettede det er at 0 indberette inde på skat

Nu kan jeg forstå at jeg skal lave en årsrapport og selvangivelse. Det har jeg ikke gjort før? Og mit firma eksiterer stadig, er det ikke underligt? Burde det ikke være lukket ned siden jeg ikke lavede årsrapport sidste år? 

Hvis jeg ikke har haft nogen form for aktivitet og ingen ansatte, er det så korret at jeg hører under klasse A?

Vil I mene at jeg vil kunne klare denne årsrapport og selvangivelse selv og kan I evt. hjælpe på nogen måde? Jeg har simpelthen ingen penge til at hyre nogens hjælp og lukning er selvfølgelig den ultimative løsning, men det vil jeg helst gerne undgå.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Mange tak på forhånd!

Venlig hilsen

Elisabeth Nordentoft

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lizzioy:

1

Det er sådan at jeg oprettede en IVS for ca. 2 år siden.

Der har slet ikke været aktivitet endnu. Det eneste jeg har gjort siden jeg oprettede det er at 0 indberette inde på skat

2

Nu kan jeg forstå at jeg skal lave en årsrapport og selvangivelse. Det har jeg ikke gjort før? Og mit firma eksiterer stadig, er det ikke underligt? Burde det ikke være lukket ned siden jeg ikke lavede årsrapport sidste år? 

Hvis jeg ikke har haft nogen form for aktivitet og ingen ansatte, er det så korret at jeg hører under klasse A?

3

Vil I mene at jeg vil kunne klare denne årsrapport og selvangivelse selv og kan I evt. hjælpe på nogen måde? Jeg har simpelthen ingen penge til at hyre nogens hjælp og lukning er selvfølgelig den ultimative løsning, men det vil jeg helst gerne undgå.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Mange tak på forhån

1

Her er noget galt. Du kan jo ikke har oprettet IVS før 1/1-2014 - det var starten på IVS - Din 0 indberetning er formentlig løn du har 0 indberettet. Du har ikke skulle aflevere regnskab før for 2014 = 31/5 frist. Formentlig har du ikke momsregisteret det - eftersom du ikke har fået bod på manglende moms indberetning - men har du ikke haft et eneste køb eller salg, så sker der ikke det store ved det

2

Ja senest i morgen skal din årsrapport være inde hos styrelsen med ledelsesberetning og korrekt opstilling, uanset du har haft aktivitet eller ikke. Du får nu formentlig et brev om 8 dages frist og derefter bod (du er klasse B med et selskab (IVS)

3

Måske - ikke til at vide, men jeg ville tvivle på du kan. Lukning tager ½ til 1 år og er ikke helt let for et selskab - men omvendt, hvis du ikke bruger selskabet, så kan det jo være løsningen

-------

Du kan formentlig ha masser af fejl når du ikke virker mere med end du er rent ud sagt.

Har du f.eks lovpligtig arbejdsskadeforsikring for dig selv - lovkrav uanset løn og uanset 0 omsætning?

Har du fået indberettet til det offentlige ejerregister - lovpligt senest 14/6 for IVS stiftet i 2014

og en masse mere

Et lille råd. Sæt dig ind i det med at drive selskab så som IVS. Også hvordan du eventuelt lukker, som jeg kunne tro var det du skulle. Jeg har en E-bog om emnet IVS HER - den tror jeg du med fordel kunne kaste 55 kr efter faktisk. Den er letlæst og gennemgår også alle lukningsmuligheder - ud over regnskabspligter og huskelister for alle pligter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivs hører som alle andre kapitalselskaber under klasse B som minimum.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)