Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate eller Adsense hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om jeg skal vælge Affiliate eller Adsense hvad skal jeg vælge?

Hvad kan man tjene bedst penge på? 

Jeg har i dag en del trafik men ved ikke helt hvilken ting er bedst for mig vedr. Affiliate eller Adsense.

Håber en kan guide og hjælpe mig?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør dig selv en tjeneste: Test det og se hvad der giver bedst.

Hvis du har mod på at kode et uhyre ganske simpelt script, kan du rigtig let servere hhv. affiliate-annoncer den ene halvdel af tiden og Google AdSense i den anden halvdel, så kan du relativt hurtigt finde svaret, på hvad du skal koncentrere dig om.

Hvis dit site er kodet i PHP, som det er tilfældet med f.eks. Wordpress, kan du lige sige til, så skal jeg hurtigt sttrikke et script sammen til dig, der sørger for at rotere affiliate- og Google AdSense-annoncer.

Husk i øvrigt at det ene ikke udelukker det andet. Du kan fint have reklameblokke med Google AdSense på din side sammen med affiliate-reklamer, evt. som affiliate link i selve dine artikler, hvis de lægger op til det.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også teste det i et banner rotations plugin til wordpress, som f.eks. Adrotate, hvor der skiftevis vises henholdsvis den ene eller den anden.

Hvorvidt adsense eller affiliate bedst kan betale sig afhænger af sidetypen, og hvor meget tid man vil bruge i vedligeholdelse. Vil man gerne bruge tid på det kan affiliate oftest bedst betale sig.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne.

Jeg har skrevet en PB til dig fra den anden tråd du oprettede.

Ang. brugen af adsense samt affiliate, så afhænger det af mange ting.

En af disse ting kunne jo være om du tilbyder information eller produkt beskrivelser, for hvis det omhandler produkter eller en service som affiliate netværk som partnerads har nogle partenere så helt klart affiliate. Men igen, skal du så overveje hvad klikprisen er på dine adsense reklmer giver pr. klik samt hvor mange % du kan få fra affiliate. Her kan du bruge simpelt lommeregner til at komme frem til hvad der teoretisk vil give bedst.

Der er sådan set ingen andre udvej end at teste det, som Bjarne skriver. Hvis dine besøgstal er stabilt kan du sagtens prøve en måned med adsense og en anden med affiliate. Eller også bruge en script der kan klare dette for dig, ved at vise adsense og affiliate 50% af gangene.

Hav en god weekend.

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 67
Fra  NetBooster Affiliate Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Hvis du bygger at site op omkring én speciel kategori fx Tele, hvor alt indhold har med formål om ultimativt give brugeren en troværdig og god oplevelse samt løsning på deres behov, så vil jeg anbefale affiliate kampagner. Dvs. CPA/CPS kræver at brugeren bliver involveret, da flowet før der bliver leveret et salg/action på kampagnen er længere en hvad det er ved Adsense hvor blot et klik skal leveres. Dog er udbetaling som regel højere på en affiliate kampagne.

Dog hvis du skal anvende et banner i højre side på din hjemmeside som ikke involverer brugeren vil jeg tro at du vil kunne tjene mere her ved at køre med adsense, da det er CPC. Adsense prøver selvfølgelig at gøre content relevant i forhold til din hjemmeside, dog kan du ikke styre det i samme grad. 

Jeg vil også anbefale en test af begge, husk dog altid hvad dit mål er med siden.

Hjælper affiliates med at øge deres indtjening online hos Netbooster Affiliate

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)