Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pervers arbejdsmoral

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Desuden må Martin og Carsten give mig ret i, at amerikanernes holdning til miljø og forbrug er noget bagud i forhold til især DK.

Blot se på deres biler og infrastruktur. Det er et rigtig godt eksempel på hvad der sker, når man ikke har én eller anden form for regulering. 

Amerikanerne har den holdning, at biler køre på benzin og lastbiler kører på diesel.

Den lave beskatning på benzin & diesel har 2 katastrofale konsekvenser, nemlig mangel på motivation i at tænke brændstoføkonomi som her i europa, og en infrastruktur der er ved at kollapse da man ikke har penge til alm. vedligehold. 

Man kan sige meget negativt om skatter og afgifter, men skal man finde bare en lille positiv konsekvens så er det at det tvinger bilproducenter og borger i at tænke nyt og kreativt. 

For når brændstof er dyrt, så må man få det maksimale ud af det du køber, hvilket motivere bilproducenterne til at forske i god brændstoføkonomi og alternative energiløsninger.. 

Det er sjovt nok på dette område lille DK er blandt verdens førende.. at tænke grønt og bæredygtigt, og få det maksimale ud af det du har til rådighed.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Vi kommer til at mangle jobs til folk i stor stil, det ligger helt fast
ja jeg tror også det bliver mere jobs der kommer til at mangle til folk end folk til jobs

Derfor er jeg heller ikke sikker på, at højere pensionsalder og bort med efterløn i evig tid vil stå som en begavet løsning. Det er nok ret fint lige nu og lidt år frem men HVIS resultatet om 10-20 år bliver en masse gamle der suger sig fast til jobs og en masse unge der ikke kan få noget at lave, så er det en ommer faktisk. Politik er slet ikke let (et af de sørgelige facts er at JA vi lever længere MEN hjernen bliver senildement sådan nogenlunde i samme alder som altid - det kommer også til at mærkes på arbejdsmarkedet i så fald)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

KlaMus:
Jeg mener til gengæld, at Danmark, som helhed, var bedre tjent med at sende Wallmart-iværksættere ud af landet ... til Bangladesh, f.eks.

Og hvad er det så lige vi skal leve af? Offentlige ansatte?

Har du nogensinde prøvet at drive en virksomhed?

Har du prøvet at kæmpe 12 - 15 timer dag ind og dag ud i mange år uden at have råd til ferie?

Ved du hvordan det føles når banken banker på døren og man ingen penge har?

Ved du hvor ydmygende det er at måtte låne penge af venner for at kunne betale medarbejder lønninger eller en el regning?

Har du prøvet at være i panik når en nøglemedarbejder rejser?

Har du prøvet at stå uden penge når kunderne ikke betaler til tiden? - eller overhoved?

Har du været udsat for konkurrenter som bruger beskidte tricks for at få dig ned med nakken når det eneste du havde brug for var et nyt job?

Har du prøvet at lave personlig kaution - med hus og hjem - for at kunne låne penge til at holde din virksomhed kørende?

Måske at det er på tide at man giver credit where credit is due til dem som løber den risiko og lade dem beholde lidt ekstra når de er kommet igennem det efter 5 - 10 år. 

Jeg beder dig ikke om at du skal sige tak, blot at du tænker lidt over det.

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Walmart har pt. 2 millioner ansatte, så jeg regner ikke fra nogen periode.
Og ja, selvfølgelig har det lukket butikker, men også giver fattige mennesker mulighed fora at spise sig mætte i billige varer.
Igen, intet er sort eller hvidt.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men de har skabt 2 millioner arbejdspladser og givet billigere varer til befolkningen, så intet et sort eller hvidt.

Og hvem taber paa billigere vare..? det goer Miljoet. Men Desvaerre er der jo ikke nogen sikkerhed ved at koebe dyre vare at der bliver passet paa miljoet men naar det skal vaere saa billigt som muligt ja saa er det da helt sikkert at miljoet er blevet rov voldtaget 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter du kommer med kloge ord i dag...må jeg så have lov til at plant en tanke hos dig/Jer? Prøv at forestil jer hvis:

- Vi fjerner fradrag til pensionsindbetalinger, hvilket fører til at folk får pengene udbetalt eller betaler skatten inden indbetaling, Dermed stiger beskatningsgrundlaget markant (rigtig mange mia kr.) Disse penge bruge vi på først at fjerne topskatten og så er der sikkert lidt til overs til andre huller.

- Så fjerner vi rente fradraget helt, og bruger de extra penge på at nedsætte ejendomsværdiskat/grundskyld (de fleste renter kommer sikkert fra boliglån i forvejen)

- Så fjerner vi befordringsfradraget så vi derved kan få fjernet alle energi afgifter, så selv pensionister har råd til varme i hjemmet, og det som folk selv taber i fradrag ved at skulle købe benzin til 6 kr. opvejes nogenlunde af det de vinder ved el og varmeregningen nedsættes.

Dermed får vi lavere skatter, billigere boligforhold, billig energi - dvs. vi vil få en højere real løn og bedre levestandard. Som det er nu lægger vi alle de penge til side i pension vi kan undvære. Det er helt åndsvagt at binde sine penge i 40år for en 2-3% rentegaranti!! Alle de penge skal ud og arbejde i samfundet og gøre nytte mens vi lever og kan tygge de bøffer vi i dag først får råd til efter pensionsalderen. De penge har det bedre i borgernes lommer så de kan komme i omløb og blive beskattet med moms.

Det vil gøre os alle rigere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

du rider den der pensionshest til skamme synes jeg. Der er idag reelt kun fradrag for ratepension op til 50.000 kr per år - Livrente kan være mere hvis man binder sig over 10 år men bruges næsten ikke er er heller ikke helt som pension. 

Ratepension bruges generelt meget i overenskomstmæssige pensioner og hvis ikke folk selv sparer op til pension, vil fremtiden på folkepension se dyster ud - og tidl. ubegrænset beløb for firmaindbetalte er fjernet i fradrag - KUN 50.000 kr samlet privat og firma

Kapitalpension er taget bort som rentefradrag også og det har da ikke givet større forbrug - selv om det var en ordning der blev brugt meget - måske fordi folk sparer op i alderspension (uden skattefradrag og uden skat ved hævning)

Jeg tror som nok en S regering kunne finde på et eller andet for at få betalt skatten her og nu af de indståender der er på rate - helt som man gjorde da man gav mulighed for at flytte kapitalpension til alderspension mod betaling af 37% skat her og nu. 

De penge tør jeg garantere for, at DK kommer til at mangle, når store årgange går på pension og hæver alderspension f.eks. i årene 2025 og frem - hvor skatten er betalt allerede i 2014.

Privates indbetaling til pension er faldet til det halve ca siden 2010 og også de samlede indbetalinger er dermed faldet OG pengene er skam ude at arbejde, de ligger jo ikke i madrasser men står i aktier og andet og i pensionskasser som ATP - PFA osv som er meget aktive investorer - også i store offentlige projekter.

Fjern befordringsfradrag, og du rammer fleksibiliteten -  det bliver endnu vanskeligere for folk i udkantsområder at pendle måske 60 km hver dag til arbejde - ofte med tog osv

Alle de der snuptagsløsninger tror jeg ikke på, men det er jo ren politisk indstilling. Jeg synes både fradrag for rate på 50 t som brugt i masser af A-kasse pensioner - helt på linje med stats og kommunalansatte der indbetaler til pension (og der ofte bruger loftet på de 50 t)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

KlaMus:
Jeg mener til gengæld, at Danmark, som helhed, var bedre tjent med at sende Wallmart-iværksættere ud af landet ... til Bangladesh, f.eks.

Og hvad er det så lige vi skal leve af? Offentlige ansatte?

Ordentlige og redelige arbejdsgivere, som heldigvist er langt i ovetal.
Peter Skouhus:
Har du nogensinde prøvet at drive en virksomhed?
Ja
Peter Skouhus:
Har du prøvet at kæmpe 12 - 15 timer dag ind og dag ud i mange år uden at have råd til ferie?
Ja

Peter Skouhus:

Ved du hvordan det føles når banken banker på døren og man ingen penge har?

Ved du hvor ydmygende det er at måtte låne penge af venner for at kunne betale medarbejder lønninger eller en el regning?

Har du prøvet at være i panik når en nøglemedarbejder rejser?

Har du prøvet at stå uden penge når kunderne ikke betaler til tiden? - eller overhoved?

Har du været udsat for konkurrenter som bruger beskidte tricks for at få dig ned med nakken når det eneste du havde brug for var et nyt job?

Nej
Peter Skouhus:
Har du prøvet at lave personlig kaution - med hus og hjem - for at kunne låne penge til at holde din virksomhed kørende?
Ja
Peter Skouhus:
Måske at det er på tide at man giver credit where credit is due til dem som løber den risiko og lade dem beholde lidt ekstra når de er kommet igennem det efter 5 - 10 år. 
Jeg har intet imod at en iværksætter får succes og kommer til at tjene mange penge. Han skal bare ikke købe en Porche og samtidigt underbetale de medarbejdere, der har bidraget til hans succes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Walmart har pt. 2 millioner ansatte, så jeg regner ikke fra nogen periode.
Sorry, Martin. Jeg skrev om holdningen blandt (Amino)værksættere og troede det var dem du mente. Derfor min sarkasme ;-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John du tager altså fejl på flere punkter...

Med udgangspunkt i en bekendt, han er 35 år bor 60km fra københavn tjener 480000, hans bil kører turen frem og tilbage på 7 liter, hans arbejdsgiver betaler 22% i pension (sjovt nok nærmere 100k end de 50k du siger er max), hans kone kører 10km til arbejde i sin bil og deres el/varmeregning er på 30000kr./år.

Han får 2.05kr. for 100 km i fradrag dvs. 205kr. dvs. efter har han sparet 80kr. per dag eller 1760kr. per måned i tilskud.

benzin koster ca. 12,50kr. så hans 7 liter koster 87,5kr. 

Dvs. i dag taber han ca. 165 kr. per måned på at køre på arbejde plus dyre energi afgifter.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter fjernelse:

7liter a 6,25kr. * 22dage = 962,50 kr. han selv skal betale.

El og varme: 15000/12 = 1250 kr. 

Det betyder at han vinder 287,50 kr. per måned og desuden vil hans og konens yderligere kørsel se til 6,25kr. så det er hurigt 250kr.- yderligere.

Ergo vinder en der bor i yderområder også ved det, det er klart kommer du langt nok væk og kører de 4 i bilen så holder regnestykket ikke.

John hvad mener du der sker med en overenskomst der siger at ledere med 60000kr. per måned skal have 15% i pensionsbidrag?

John hvornår har du sidst kørt i tog? Det koster 80 kr. i tog at køre den samme tur som min ven betaler 87,5 kr. for i bil - det har da meget lidt at sige i forhold til flexibiliteten.

Og ja John stop lige piben ind, det er vel næppe urimeligt at snakke om fornuftige politiske tiltag midt i en valgperiode.

Hvis staten hvert år får 60 mia kr. mere i kassen og befolkningen også får 60 mia. Statens 60 bruges på skatte nedsættelse, dermed får befolkningen 120 mia mere til forbrug noget bruges på at fjerne gæld og noget spares op, men hvis 60 mia bruges på tant og fjas hver anden måned så får staten 12miakr. i ekstra moms 6 gange om året. Dvs. vi langsigtet får pengene ind igen og kan bruge disse penge på at øge den offentlige pensionsydelse for dem der ikke får pensionstillæg - om 20 år - så de kan få et tillæg på 4000 kr. skattefrit per måned oven i grundbeløbet. Så skal de selv sørge for at bo billigt uden gæld osv. så får alle ca. 9000 efter skat i pension, de fleste med større egen opsparing ved siden af. Og langt lavere omkostninger end i dag!!

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)