Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søfragt fra USA - hvor store mængder, skal der til for at få gode fragtrater?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at få sendt gods hjem fra USA med søfragt. Der er tale om produkter med beskeden vægt, men stor volumen. Sendes det alene, beregnes fragtprisen efter volumen. Jeg har tidligere fået det leveret med UPS/Fedex, når jeg alligevel har fået leveret relativt tunge varer. Men hvis det skal bestilles alene, koster det KASSEN i transport med UPS/FedEX.

Derfor overvejer jeg at få det sendt med søfragt - er der nogen, der har et bud på, hvor store/små forsendelser, der giver mening? Varen produceres i Texas, og skal fragtes til DK derfra.

Jeg kan ikke tage en hel container (hverken 20 eller 40'), men jeg kan godt tage 2-4 m2. Er det et volumen, der giver mening mht. søfragt, eller er det for lidt? Transporttiden er uden betydning. Varen er ikke særlig dyr, men fragtomkostningerne kan være meget høje.

Jeg vil selvfølgelig kontakte speditører på området, tænker lidt på DSV, Blue Water Shipping - andre gode forslag?

MVH & tak for hjælpen

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Søfragt  burde give mening når du har 2-4 Kbm gods. Spørg forskellige speditører om en tilbud på LCL fragt af dit gods.  LCL står for, less than container load, dvs. at dit gods pakkes i en container sammen med andre Kunders gods.  Det er vigtigt at du får en "all in pris" frem til din dør.

En anden lidt dyre mulighed kunne være almindeligt konsolideret luftfragt. her vil 1 kbm. god blive afregnet som minimum 166,6 Kg.

Prøv evt. at få din leverandør til at spørge en US speditør om fragtpriser. 

 

Gode bud på speditører er:

DSV

Geodis Wilson

Primecargo 

Blue Water

Schenker

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - jeg går videre med projektet, og efter at have regnet på det, er det ikke helt usandsynligt at jeg kan fylde en 20' container. Indkøbsprisen er ca. 2.000 - 3.000 kr/m3, så ifhtl prisen ved videresalg er prisen på fragt vigtig.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en fuld fuld container du skal bruge så er der tale om en FCL forsendelse.

Lad os endelig høre hvad du finder frem til mht. fragtpriser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også interesseret i, at høre hvad du finder ud af :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har nu fået tilbud fra to fragtselskaber. Jeg har bedt om tilbud på søfragt af 3 m3 sendt fra Texas til Hedehusene - dør til dør. Den ene er på ca. 9.600 kr, den anden på 7.700 - lyder det rimeligt?

Men jeg er lige igang med at overveje projektet igen - det viser sig at leverandøren forlanger at jeg skal fylden en 20' container, og det var noget mere, end jeg lige havde tænkt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Det var noget af en pris og en prisforskel mellem de to firmer, hvem var de firmaer?.  Havde du f.eks 5-7 kbm gods ville prisen nok ikke være meget dyre, kubikmeter prisen falder jo større mængde mængde gods du har.  En hel 20´ koster vel 20.000 - 22.000 DKK. lad os endelig høre hvad du kommer frem til.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var DSV og Schenker. Schenker gav pris på både 3 og 5 m3, og der var prisen/m3 stort set den samme, dvs. der var ikke nogen fordel ved en større forsendelse.

Jeg må indrømme, at jeg var overrasket over prisen - havde forventet, at det var væsentlig billigere at få det sendt som søfragt ifht. hvad jeg normalt betaler for luftfragt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået et tilbud fra Blue Water Shipping, de kan gøre det for ca. 6.000 kr. Jeg er godt nok overrasket over, at prisforskellen er så stor. Troede egentlig at konkurrence på markedet gjorde, at de lå tættere.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Ja man kan sagtens tjene en dagsløn eller mere ved at vælge den rigtigt speditør på USA.  Jeg har indtryk af at det for speditøren handler om hvem kunden og om de ser noget fremtidigt potentiale i den kunden, Naturligvis spiller det også ind hvor sultne de er. 

Man kunne godt forestille sig et firma som Primecargo vil være ret sultne på USA da de er nye på det marked. Normalt yder de en super god service.   

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)