Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af enkeltmandsvirksomhed eller IVS?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal til at oprette en virksomhed.

Planen for virksomheden er at oprette nogle affiliate sider og udvikle nogle apps.

Da det er min første virksomhed er jeg i tvivl om hvor stort det kan blive og overvejer derfor at starte som enkeltmands virksomhed.

Grunden til at jeg vil starte med enkeltmands virksomhed er at det virke lidt mere overskueligt med hensyn til regnskab osv. i starten, indtil jeg har fået lidt mere styr på det hele.

På sigt vil jeg så omdanne enkeltmands virksomheden til et IVS eller APS, hvis det går godt med virksomheden.

Spørgsmålet er om der er nogen ulemper i at starte som enkeltmands virksomhed og senere omdanne den til et IVS eller burde man starte med et IVS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

HenrikSA:

1

Planen for virksomheden er at oprette nogle affiliate sider og udvikle nogle apps.

Da det er min første virksomhed er jeg i tvivl om hvor stort det kan blive og overvejer derfor at starte som enkeltmands virksomhed.

2

Grunden til at jeg vil starte med enkeltmands virksomhed er at det virke lidt mere overskueligt med hensyn til regnskab osv. i starten, indtil jeg har fået lidt mere styr på det hele.

3

På sigt vil jeg så omdanne enkeltmands virksomheden til et IVS eller APS, hvis det går godt med virksomheden.

Spørgsmålet er om der er nogen ulemper i at starte som enkeltmands virksomhed og senere omdanne den til et IVS eller burde man starte med et IVS?

1  Affiliate er jo helt uden risiko og apps vel også, så der ville personlig virksomhed fungere fint

2 Ja det er mere overskueligt og på en række områder billigere - de er gennemgået her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

3   Du kan omdanne til ApS men ikke til IVS  - det kan kun stiftes fra ny og kontant

Lille råd: sæt dig godt ind i de to former - virksomhed eller selskab. Der laves masser af hovsa beslutninger. Jeg har to e-bøger om det - dem vil jeg godt vove at råde dig til lige at bruge 55 kr og lidt tid på

PERSONLIG VIRKSOMHED LETLÆST EBOG

IVS LETLÆST EBOG 

Jeg har skrevet dem, fordi alt for mange kaster sig ud i noget, uden rigtigt at kende konsekvenserne

God vind med beslutningen i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart starte med en enkeltmandsvirksomhed, pga. den lave risiko. Du kan altid senere omdanne det til et Aps. Der er nok ikke de store grunde til at omdanne det til et IVS af samme grunde som at det er en god ide at starte med en enkeltmandsvirksomhed. 

Hvis du er i tvivl om hvor stort det kommer til at blive, kan du evt. starte med Personlig ejet Mindre Virksomhed (PMV), hvor du får et CVR-nr. men ikke er momsregistreret (og derfor slipper for momsregnskab). Dette kan du dog KUN anvende hvis du ikke forventer at omsætte for mere end 50.000 DKK på 12 efterfølgende måneder (hvad du jo ikke ved noget om endnu) - og det er så vigtigt at opgradere det til en enkeltmandsvirksomhed med momsregistrering så snart du ændrer din forventning om at du når over de 50.000 DKK. 

Udover du slipper for momsregnskabet, kan der også være fordele hvis du især kommer til at sælge til private. Fordi, hvis du ikke er momsregistreret, skal du jo ikke lægge moms på dine salg. Og derfor vil du få en konkurrencefordel overfor dine konkurrenter der skal lægge moms på, da prisen bliver mindre (såfremt i har samme indtjening). Dette er private interesseret i, da de jo ikke kan trække momsen fra. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)