Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligkøb, skat og mulige overraskelser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og har fået et (tilsyneladende) godt tilbud på noget hus, og det er jo rigtig fint.

MEN...

Det er et hus som sælges fra et landbrug, dvs. jorden følger ikke med. Og nu har jeg jo så temmelig svært ved at gennemskue hvad det reelt vil koste mig i skatter. Så kom jeg til at tænke på at en af jer skønne mennesker herinde måske havde prøvet noget lignende.

Den nuværende ejendoms- og grundværdi er jo med jorden. Der er angivet en "Stuehusværdi" og en grundværdi af stuehuset, men de tal kan jeg vel reelt set ikke bruge til ret meget? Stuehusværdien kunne godt svare til ejendomsværdien (sådan ca. tror jeg nok), hvilket jeg også kan læse mig frem til at den repræsenterer, men grundværdien er jo så ukendt. 

Nu håber jeg jo så, at nogle af jer har lidt erfaringer at dele ud af, eller bare et hint til hvordan jeg finder frem til de rigtige tal.

Jeg er helt grøn i forbindelse med huskøb, og alting virker ret uoverskueligt, så skulle der være nogen som har gode råd om huskøb generelt, så kom endelig med dem. Smile

Jeg har brugt den sidste dags tid på at læse op og ned om huskøb, skatter, vandafledningsafgifter og alverdens andre ting som har med hus at gøre, så hvis jeg roder lidt rundt i begreber osv. må i lige bære over med mig - der er 1000 ting som flyder rundt i hovedet lige nu.

Håber i alle har en super weekend, og måske et guldkorn til mig.

Lasse

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber du huset inkl grunden det ligger på? eller lejer du grunden af ham der har resten af gården?

Alt afhængig af hvordan det er strukturetet, kan det være besværligt at opnå realkreditbelåning. Selv hvis du ikke skulle have behov for dette, kan det være klogt at tænke den del ind nu, af hensyn til gensalgsværdi i fremtiden.

Genrelt vil jeg anbefale at du benytter en dygtig boligadvokat (i modsætning til en jurist).

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen realkredit inde over (lige nu i hvert fald), og vi skal uden tvivl have noget boligadvokat med på råd hvis det bliver til noget. Lige nu er det egentlig et spørgsmål om hvordan ejendomsværdien bliver beregnet ved salg af huset uden markerne, da det i bund og grund er den ukendte som bestemmer om vi har råd eller ej. Skal jeg betale ejendomsskat af værdien som den er nu, med jorden, så er det ikke en mulighed. Jeg går ud fra (detaljerne er slet ikke på plads endnu) at det er køb af huset og selve grunden som huset ligger på. PUHA der er mange ting at tænke på...

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra Gentofte
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Købersmægler Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Det lyder da spændende. Du kan evt tage en snak med os om det. Hos KØBERSMÆGLER.DK hjælper vi boligkøbere i processen. Vi er lige nu i gang med at handle en anden landejendom, og du har ret, der er mange flere ting der skal overvejes og afdækkes. Giv os et kald eller en mail, så kan vi se om vi kan hjælpe, hvis det er.

Mange hilsner.

/Lennart 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)