Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på fragt i webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,


Jeg er efter samtale med andre erhvervsdrivende kommet i tvivl om hvorvidt man skal lægge moms på fragten i en webshop der sælger B2C?

Jeg har talt med SKAT og begge medarbejdere læste en masse regler op for mig (som var umulige at finde hoved og hale i over telefonen) fra momsbøger og skattebøger osv. Ingen af de to medarbejdere formåede at få mig overbevist om hvad den rigtige håndtering er.

Jeg bruger iøvrigt Post Danmark og mine kunder giver eksempelvis 35 kr. i forsendelse inkl. moms - altså 28 kr. eksl. moms.

Er dette forkert eller rigtigt?

Tak for ethvert svar :-)

/Silas

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Silas Majgaard:

Jeg har talt med SKAT og begge medarbejdere læste en masse regler op for mig (som var umulige at finde hoved og hale i over telefonen) fra momsbøger og skattebøger osv. Ingen af de to medarbejdere formåede at få mig overbevist om hvad den rigtige håndtering er.

Rigtig godt link Jeppe har givet dig i forrige indlæg.

 

I forhold til dine samtaler med skat´s kundeservice, så kan du også skelne til Skat´s juridiske vejledning afsnit D.A.8.1.1.3.3.3 og læse afsnittet om postordrevirksomheder. Der giver skat dig lov til at bruge udlægsordningen for dine porto udgifter/indtægter, så du ikke taber momsen på porto i forbindelse med dine salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg erkender jeg ikke har læst alle svar da jeg er på vej ud af døren -  men

Som udgangspunkt skal du lægge moms på alt du sælger, også fragt

Så er der en undtagelse, og det er momsfri port. Hvis du køber frimærker, som er uden moms, og holder hele det køb på en konto for sig selv, og så sælger videre, så skal du kun ha moms på fortjenesten. Du kan gøre det per forsendelse, eller efter samle ordning hvor du lægger alle den type sammen med hver sin konto i bogholderiet

ex køb momsfri porto 20 kr - sælger til kunde fragt 20 kr  - ingen moms

Køb momsfri porto 20 kr - sælger til kunde fragt 10 kr  - ingen moms . man får ikke moms retur hvis man sælger billigt, da man jo ikke har betalt moms

køb momsfri porto 20 kr - sælger til kunde fragt 30 kroner - moms på de 10 kr fortjeneste = 2 kr salgsmoms

reglerne for hvordan faktura og bogføring skal være SKAL overholdes 100% du kan læse meget mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Jeg er nu nået til bunds i det og har fundet måden at gøre det på ;-)

God weekend til jer!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)