Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerundersøgelse Bureau kontra Gør-det-selv?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tidligere efterspurgt erfaringer fra jer ang. brugerundersøgelser af hjemmesider.

Vi skal have lavet en, og jeg kan ikke finde ud af om det er pengene værd at få professionel hjælp eller om jeg selv kan lave det?

Jeg vil derfor meget gerne høre om jeres erfaringer indenfor området.

PÅ forhånd tak!

/Christoffer Z

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer 

Du vil måske mene at jeg er den helt forkerte at spørge fordi at jeg selv lever af at lave hjemmesider, men du får alligevel min holding/erfaring: 

Jeg mener at det afhænger 100% af din situation ift. hvorledes du vil prioriterer i din forretning. I dag findes der tonsvis af open source såsom WordPress CMS, hvor folk uden den store viden har mulighed for at lave webudvikling på et basalt plan. Så hvis du har viljen, samt tiden til at læse en masse guides, kan du godt selv komme fornuftigt i gang. Udfordringen for mange er at det typisk kræver rigtig mange timers hårdt arbejde hvis du virkelig vil have det super professionelle visuelle udseende på hjemmesiden. 

Så spørgsmålet er for det første om I er villige til selv at sætte en pæn tid af til at lave arbejdet selv, og samtidig om I potentielt kan leve med en løsning med visse mangler. Endvidere skal i spørge jer selv om det måske i virkeligheden var en bedre investering at få et troværdigt bureau til at stå for produktionen, hvor i så i stedet kunne fokuserer på jeres kerneforretning. 

Min erfaring er at mange går i gang med diverse hjemmesideprojekter selv, men efter en tid alligevel henvender sig, da en del må erkende at det var sværere at få det ønskede resultat end først antaget. 

Jeg håber du kunne bruge mit svar :-) 

Hvis du har spørgsmål til ovenstående skal du være mere end velkommen til at smide mig en mail på simon(snabel a)erhvervshjemmesider.dk. 

Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Nej slet ikke, jeg er glad for din respons.

Det er dog ikke selve hjemmesiden, jeg skal bruges andres erfaring med, da vi er ret godt dækket ind selv her, og vi selv har lavet det hele fra bunden.

Det jeg efterspørger er, erfaring med kontakt med brugere og deres mening om ens hjemmeside/produkt. Vi vil meget gerne have en større kontaktflade med vores brugere for på den måde at udvikle os i den "gens-ønskede" retning. 

Eks. på om vores informationsniveau er højt nok, om navigationen er brugervenlig, om designet lækkert, om de kan finde den information de ønsker, etc.

Jeg vil derfor også meget gerne høre hvad jeres erfaringer er, fra erhvervshjemmesider.dk?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan man tale om at misforstå budskabet af en tråd :-) ... prøver igen så: 

Nyhedsbreve, sociale medier er begge medier som jeg har oplevet flere af mine kunder har brugt netop til dette formål. Det forudsætter selvfølgelig at du har en liste med modtagere, eller et vis antal følgere. 

En anden god metode er at lade tilfældige personer i dit netværk teste købsflowet, i mens du kigger dem over skulderen. Før de begynder beder du dem om at sige ALT der falder dem ind. Denne fremgangsmåde kan opdage nogle helt centrale forbedringsmuligheder som man ikke selv havde opdaget. 

Håber mit nye svar er brugbart :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)