Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flexleasing og kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er medejer i en ApS og ønsker at flexlease en bil igennem et dansk virksomhed fra Tyskland. Jeg har et par spørgsmål omkring kørselsgodtgørelse, som jeg håber, at jeg kan få lidt hjælp til, før jeg søger professionelt rådgivning.  

- Kan kørselsgodtgørelsen udbetales af SKAT

- Kan kørselsgodtgørelsen udbetales månedligt? 

- Ifht. 60 dages reglen, kan jeg ikke få kørselsgodtgørelse efter de 60 dage? 

Tusind tak på forhånd! 

De bedste hilsner 

Nazer Mehrali
www.learnez.dk
www.onlinekursus.dk
www.mehrali.dk 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nazer

1. Nej. Kørselsgodtgørelse er en skattefri godtgørelse som udbetales af din arbejdsgiver / dit ApS.

2. Ja, det styrer du selv. Bare husk at have en ordentlig kørebog der dokumenterer din kørsel.

3. Hvis du har kørt til en arbejdsplads mere end 60 dage i løbet af et år, så overgår godtgørelsen til at være kørselsfradrag som man normalt  får mellem arbejdsplads og bopæl fra dag 61. Men de første 60 dage kan du få kørselsgodtgørelse hvis din arbejdsgiver går med til det.

Jeg ved dog ikke hvordan det forholder sig mht. flexleasing og udbetaling af kørselsgodtgørelse.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

og husk - du må kun få kørsesgodtgørelse udbetalt i dit ApS hvis du har en "korrekt" løn = så stor, at der ikke er tvivl om, at du ikke erstatter løn med kørselsgodtgørelse, der skal være meget klar forskel, og løn må ikke sættes op og ned på en måde, hvor det virker som om det reguleres med kørepenge. Ingen løn, ingen kørepenge  = rent 0  - men har du en norman fuld løn, f.eks. 250.000 kr p.a. skal der meget til at der bliver ballade

60 dages regel helt ening

Den med tysk flexleasing aner jeg intet om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til jer begge! Spørgsmålet er så, hvordan står det til dækning af kørselsgodtgørelsen?

Som ejer af ApS, så udbetaler jeg jo i princippet "selv" godtgørelsen, men kan dette dækkes af skat igennem virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit selskab udbetaler den - og det gør det skattefrit - de får det ikke dækket. Det koster selskabet 3,70 kr per km i udgift - som de jo har fradrag for og du får så 3,70 ud skattefrit - forudsat du har en helt reel dansk skattepligtig løn samtidigt. Det er ikke skat der betaler noget som helst og man får ikke som sådan 3,70 men værdien af det fradrag som 3,70 giver

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv skulle lease en Volvo V70 som jeg fik fra www.myLeasecar.dk - de ved en del om skat osv. Det kunne være en mulighed at lade dem vurdere dine muligheder.

Brian

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det kan mange gange være en fordel at kombinere en flexleasing aftale med splitleasing, for derved spares skatten af fribil. Splitleasing er to identiske leasingaftaler på det samme køretøj, der deles mellem en privat bruger og en virksomhed. Splitleasing er særligt attraktivt hvis du kører mange erhvervsmæssige kilometre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)