Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Marketing

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har gået over tænkt meget på Affiliate Marketing og den form af iværksætteri, og er således kommet frem til, at jeg tager springet og begynder, da jeg egentlig er blevet ret bidt af det.

Har fundet en hjemmesider over diverse selvskaber (Webgains, Tradedoubler, Partner-ads osv.), hvor man jo kun tilmelde sig og begynde med det. 

Men er forholdsvis lost på det område, hvad man skal tage højde for osv. Hvad kan I anbefale at begynde med? 

Håber nogen kan hjælpe :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marcus.

Her er lille overfladisk guide til hvordan du kan begynde:

1. Brainstorming.

Først og fremmest skal du finde ud af hvilken genre af affiliate du gerne vil ud i. Her siger man som regel at du skal tage et emne du selv har interesse for. HVorfor? jo fordi du allerede kender til det og vil have meget nemmere at skrive om det. Du kan selvfølgelig altid hoppe ud i andre emner du ikke kender så meget til. Desværre hopper mange fra der, da det kan blive ret kedelig og det kræver utrolig meget tid at researche. Så lav en brainstorm over ting du godt kunne tænke dig at lave ang. affiliate.

2. Evaluering

Når du har fundet et eller flere emner du gerne vilk prøve, jamen så skal du først og fremmest undersøge om der overhovedet er affiliate partnere der tilbyder netop den service eller produkter du har interesse for. Hvis de ikke findes så kan du selv tage kontakt til en eller flere virksomheder og lave personlige aftaler med dem. Ellers må du hoppe over til et andet emne. På samme tid skal du også finde ud af hvor stor interessen for dit emne er, her kan du bruge adword til at undersøge hvor mange mennesker søger på netop det emne, der findes programmer til at gøre dette, men adword er gratis og nemt at bruge til en der ikke har prøvet det før. Derefter skal du undersøge konkurrencen for emnet, er markedet med netop dette emne mættet og store hjemmeside har alle de gode placeringer, kan det være ret så svært at komme og konkurrere med dem. Så vælg noget hvor du har en chance for at kunne tage kampen op med dem. Her kommer det selvfølgelig an på hvor god du er til markedføring / SEO og hvor meget du tror på dig selv.

3. Valg af partner

Lad os sige du har fundet et emne, som både nogen søger på samt at der findes virksomheder der er villige til at indgå et samarbejde enten via partnerads eller andre affiliete netværk.. Her skal du så vælge dem der giver gode % tal af produkterne/service du kommer til at sælge gennem din hjemmeside. Om dette kan du læse på selve partnerads, de har mange gåde guides og forklaringer.

4. Wohoo

Du har lavet din hjemmeside og du synes det kører derudaf. En ting du må forstå er at alt dette ikke sker over en dag eller uge, især når det er første gang du kaster dig ud i. Mange giver op eftersom de ingen resultater ser de første mange måneder, yes der kan sagtens gå op til flere år før du kan se en god indtjening. Her skal du tage den beslutning om du vil fortsætte eller ej. Min personlig mening er at man ikke skal give op. Tag kontakt til din målgruppe, dine venner og familie og spørg til hvad de syne som siden og om den er noget værd. Ellers bliv ved med at optimere internt og ekstern så skal det nok blive til noget.

5. Keyword.

En anden vigtig ting er når du laver din hjemmeside, er at have dine keyword klar og parat, du skal vide hvad det er du skal sælge eller reklamere for. Her kommer dit SEO viden ind, er du ikke særlig stærk på det område, så findes der mange gode guides og tråde her på amino som du kan tage noget fra og bruge det i dit arbejde.

Det var det jeg havde at sige om emner, der er selvfølgelig meget mere, men da jeg ikke lige har tid til at skrive en bog, må du nøjes med det :) Håber du kan bruge noget af det.

Hav en god aften.

Mvh. Alex

Tilmeldt 25. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex. Mange gange tusind tak for dit hurtige og meget brugbare svar :) 

Det du har skrevet vil helt sikkert give et kæmpe boost fremad, men der er dog én lille ting.. Det der med at man skal have en hjemmeside osv. til at kunne lægge ens affiliate marketing-arbejde ud på, synes jeg ikke rigtig hænger sammen. Altså, hvorfor skal man hen at lave en hel hjemmeside for, at kunne udføre sådan et stykke arbejde? Irritationen omkring dette forekommer selvfølgelig også fordi, jeg ikke er særlig god til den salgs. Ved godt der findes et hav af nemme løsninger (Shopify, Wordpress osv.), men findes der ikke en anden måde at kunne lave affiliate på?

God aften til dig også. 

Mvh. Marcus. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

En hjemmeside er helt klart det nemmeste at kaste sig ud i. Er du nogenlunde til engelsk og kan du følge en guide stepvist, så har du selv sagt Wordpress, som der er mange step-by-step-guides til.

Andre muligheder jeg lige kan komme på:
-Facebook sider (kræver dog en del likes)

-Spam links til dine venner (de kommer til at hade dig ultra hurtigt)

-Lav en blogspot-eller-anden blog (det er nemt, det er hurtigt).

Jeg ville fortsat finde et godt emne (nyhedsside, side om at genbruge tomme coca cola flasker, side om skinhellige pandaer), finde ud af om det er en statisk side, blog, leksikon, videoside eller hvad pokker det er og så ellers bare på med reklamerne.

Derudover går SEO (Search Engine Optimization) og affiliate marketing gerne hånd i hånd. Derudover også sociale medier :)

Håber du kaster dig ud i det. Forvent ikke tusindvis af kroner i første omgang (eller hundreder), medmindre du har en stor vennekreds, tager det lidt tid at komme igang. Er du dygtig ender du som Halfdann Timm og er du middelmådig tjener du nogle tusinde kroner og får en masse sjove, spændende og nørdede erfaringer (undertegnede inkluderet).

Hyg dig og skriv endelig, hvis der er noget :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Yes der findes flere forskellige metoder at kaste sig ud i affiliate på og nogle af dem nævner Simon meget godt.

1. Wordpress: Nem CMS system og du vil have hav af muligheder som du selv kan bestemme over. Her kan du bruge den som almindelig hjemmeside som en shop, sammenligningside, testside eller bare almindelig blog. Kun fantasien sætter grænser.

2. Facebook: Her skal du sender diverse links ud til dem du kender og dem du ikke kender, regn med at nogle af mennesker vil blive irriteret og muligvis blokerer dig. En anden ting er det er ikke alle affiliate programmer som tillader brugen af facebook, så vær opmærksom på det. De plejer at skrive det.

3. Mail: Hvis du har en kæmpe mail liste med mange mennesker så er det bare at skrive nyhedsbreve og smide dem afsted med nogle affiliate links du kan håbe på at de vil klikke på. Her er det igen samme problem at modtagerne af disse mail kan blive irriteret.

Der er utrolig mange forskellige emner at tage fat på. Selv nu vil du kunne finde et emne som ikke er taget af andre, det kræver bare at du bruger noget tid på undersøgelse.

Hvis jeg skulle give dig et godt råd, så ville det være at du skal have alt på plads før du begynder. Du skal være klar over hvilket emne du vil tage fat på. undersøge et passende domæne navn. Have keyword klar som der bliver søgt på. Du skal altså lave en arbejdsplan fra A til Z punkt for punkt. Ellers vil det føles at du løber ind i en mur nogle gange.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at tage et kig på mit site, der finder du svar på hvordan du kommer i gang med affiliate, hjemmeside og markedsføring. Jeg kan i øvrigt på det varmeste anbefale antphilosophy.com og smartpassiveincome.com :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen Marcus.

Som Switch skriver, så kan du sagtens gå ind på hans side og se hvordan det fungere, her bruger han nemlig både affiliate samt adsense på sin side :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du død og pine ikke gider lave en hjemmeside og døje i meget lang tid med at fylde den op med indhold, så kan du springe over hvor gærdet er lavest og kaste penge efter folk der allerede har siden og de besøgende.

Jeg så en meget simpel guide på Hackforums.net som onhadlende BuySellAds.com og ClickBank.

Find et produkt på ClickBank med en god konverterings rate og god kommissions procent, gå så ind på BuySellAds og køb en reklame plads på en side der er i samme niche som produktet du har valgt, og som har en god portion visninger pr måned. Det koster lidt mere up-front end at lave sin egen side, men du kan se resultater langt hurtigere. Du kan selvfølgelig også risikere at få 0 ud af det, men det samme gælder hvis man laver sin egen side.

Ham der lavede guiden brugte 60$ og fik 1273$ ud af det. Du kan læse den her (kræver bruger) http://www.hackforums.net/showthread.php?tid=4714828.

Uanset hvad du springer ud i, så held og lykke :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)