Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop Leverandør smed os ud af Google - kan vi få erstatning?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har netop givet 90.000 for en ny webshop - som faktisk er en opgradering af vores tidligere webshop - hos samme leverandør.

Vi er gået live med den nye webshop og jeg finder ud af at CMS-leverandøren har indsat "no index / nofollow" på alle vores sider, som betyder at Google ikke må crawl vores side og derfor mister vi vores placeringer på Google.  (35% af vores omsætning kommer fra Google) og det er millioner om året.

Kan vi forlange erstatning for den fejl?

Det er en af mange "smuttere" fra webshop-leverandøren og vi er ærligt talt ikke tilfredse med den vare vi har købt. 

På baggrund af deres store brøler, kan vi så forlange at opsige samarbejdet, finde en anden leverandør og frigøre os for at betalte 90.000 for en webshop fyldt med fejl, lavet af leverandøren

Andre "fejl" fra deres side er at vores hjemmeside er blevet 2x langsommere (Google Analytics data. Før tog det 2 sekunder at load - nu tager hver siden 4-5 sekunder) 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er jo en sand gyserhistorie du fortæller her.

En sag har jo altid to sider - mindst.

Men det hele kan koges ned til, hvad der er aftalt og helst skriftligt.

Er der ingen decideret kontrakt, vil emailkorrespondance være den næste måde at få opklaret hvem der har ansvar for hvad.

I sidste ende vil et frivilligt forlig kunne dække noget af skaden.

Ellers  bliver det en sag i sø- og handelsretten (vil jeg tro) hvor en ekspert skal vurdere ansvaret hos udvikleren.

Med mindre det drejer sig om direkte tab på over 50-100.000, kan sidstnævnte næppe betale sig.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

USA-interesseret:
På baggrund af deres store brøler, kan vi så forlange at opsige samarbejdet, finde en anden leverandør og frigøre os for at betalte 90.000 for en webshop fyldt med fejl, lavet af leverandøren? 

Selvom du tager den hele vejen til sø- og handelsretten, så er det nok meget svært at få dem til at dække mere end 90.000 kr. 

Det jeg vil vurdere det på, er at nu har i konkluderet at de har lavet no-follow fejlen, så vil normal procedure være at bede dem om at udbedre fejlen, indenfor rimelig tid. Hvilket jeg vil antage til maks 1-2 arbejdsdage. 

Man kan sige, det er jo også jeres ansvar at holde øje med Analytics, om alt trafikken fra Google forsvinder i løbet af no-time, i forbindelse med opgraderingen. 

Jeg vil realitisk tro, at den bedste løsning er at komme til et frivilligt forlig, hvor de pga no-index fejlen, giver slip på måske 30-40%, og ja hvis i ikke har nogle kontrakter der siger andet, kan i så finde en anden leverandør. 

Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for begge jeres svar!

Vi blev fortalt at der er et tab i traffik når man skifter hjemmeside.

Derfor tilknyttede vi en ekstern konsulent som skulle overvåge skiftet fra hjemmeside.
Det var ham som fandt ud af at:

1. Der var "noindex" på hjemmeside. 
2. Siden er blevet 2x langsommere
3. De søgemaskine-venlige URL'er er blevet erstattet med ikke-venlige URL'er med æøå
4. Sitemappet som er et tilvalg vi valgte, indeholdede 9.000 404-fejl fordi det ikke er korrekt sitemap. Det endte vi med at submitte til Google også sagde Google vi nu har 9000 fejl-sider, som overskygger vores rigtige problemer.

Men selvfølgelig der ikke i vores tilbud at "jeres side bliver 2x langsommere" eller "jeres URL'er bliver IKKE-søgemaskinevenlige" - men det er to store fejl som er svære at helgadere sig overfor, før man ser fejlene. 

Hvad ville i gøre? 
Nu har vi en regning på en hjemmeside fydlt med KRITISTE fejl på 90.000,- + en konsulent-regning på 60.000,- for analyse af sitet - fejlfinding og løsningsforeslag + en gennemført rapport af forløbet. Havde vi ikke hyret ham var vi røget helt ud af Google og submittet 9000-fejlsider til google i stedet og ikke lagt mærke til at være side er blevet halvt så hurtigt. 




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

USA-interesseret:
Nu har vi en regning på en hjemmeside fydlt med KRITISTE fejl på 90.000,- + en konsulent-regning på 60.000,- for analyse af sitet - fejlfinding og løsningsforeslag + en gennemført rapport af forløbet. Havde vi ikke hyret ham var vi røget helt ud af Google og submittet 9000-fejlsider til google i stedet og ikke lagt mærke til at være side er blevet halvt så hurtigt. 

den tror jeg da du får lige  i hovedet igen. Du må gennemgå den kontrakt du har med dem der lavede siden så dårligt - og se om den siger noget du kan bruge til at rette erstatningskrav. Det er ikke noget du bare lige gør med en faktura, så få en advokat vurdering helt konkret af kontrakten og tag den derfra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad siger din leverandor til disse fejl ?

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det allervigtigste lige nu er vel at leverandøren retter fejlene, hellere igår end idag, så kan begynde at få Google placeringen tilbage og tjene penge igen, er det gjort ? Ellers ville det være det allerførste jeg ville gå igang med at få gjort.

Derefter kan du tage et "slagsmål" med leverandøren, kan leverandøren ikke smide noget "ekstra arbejde" ind og få det tilbage til tidligere tiders placering etc. og på den måde "redde" både dig og sig selv ?

Best regards

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hejsa

Det allervigtigste lige nu er vel at leverandøren retter fejlene, hellere igår end idag, så kan begynde at få Google placeringen tilbage og tjene penge igen, er det gjort ? Ellers ville det være det allerførste jeg ville gå igang med at få gjort.

Derefter kan du tage et "slagsmål" med leverandøren, kan leverandøren ikke smide noget "ekstra arbejde" ind og få det tilbage til tidligere tiders placering etc. og på den måde "redde" både dig og sig selv ?

Best regards

Fuldkommen enig med Kim. 

Kan de ikke udbedre fejlen - så tag fat i mig, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig. 

jh@jannikhansen.co.uk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hader bare den slags "slagsmål" se at finde en mindelig ordning alle kan være tilfredse med, det er tusind gange lettere end at skulle igang med advokater, retssager etc.

Jeg har selv gang i en sag med min tidligere arbejdsgiver, det drejer sig bare om 3 gange så mange penge som jeg er blevet snydt for...øvøv  desværre vil de ikke lave en mindelig aftale, så den ender desværre som et "slagsmål" i retten, altid træls med den slags sager.

Held og lykke med at finde en ordning med dem, det vil være det bedste for begge parter.

Best regards

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil ikke kommentere på fejl, mangler og muligheder for at afbryde samarbejdet med din nuværende leverandør.

De elementer du nævner er helt basale elementer og skal selvfølgelig være i orden.

Jeg har mulighed for at løfte opgaven for dig fremadrettet. Skulle du være interesseret i et uforpligtende tilbud, så giv lyd (+45 27 15 75 08).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)