Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjener ingen penge på AdSense, trods mange besøgende

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg driver et netværk af website som i alt har omkring 25.000 unikke besøgende hver måned, og tæt på 100.000 sidevisninger. Vi kører med Google AdSense annoncer, og jeg er begyndt at undre mig over hvorfor vi ikke tjener mere. Vi tjener cirka 300 kr. om måneden, hvilket jeg synes er utrolig lidt med de besøgstal vi har. Der er et banner i toppen, samt 3-4 banner, jo længere man kommer ned.

Er der noget vi gør helt forkert her?

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke type hjemmeside driver du? 

Sider med fx. opskrifter giver ofte ikke mere end dette.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i rent faktisk har 25.000 unikke besøgende pr. md. (er tallet fra google analytics?) og det tal er frafiltreret al mulig robot/spam trafik, og altså hvis i sidder tilbage med 25.000 unikke personer på jeres website hver måned.

Så tør jeg godt sige at uanset hvordan ialverden websitet ser ud og hvad det handler om, at der er et eller andet helt galt med jeres website/adsense opsætning.

Du burde kunne dykke lidt ned i klikrater (ctr), bannertyper m.v. for din adsense statistik, måske finder du svaret der? Det burde du tjene meget bedre på...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Primært blogs (mode, fitness og skønhed), eller lignende websider.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører med Google Analytics på vores site, ja. Så jeg skal undersøge min AdSense konto?

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, vi har faktisk ikke nogen på listen. Det er primert direct, facebook mobil, facebook og google.

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt du nogensinde løsningen her?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden links til dine sites er det svært at komme nærmere ind på hvad det kan skyldes. Jeg kan dog nævne at jeg også har hjemmesider med masser af besøgende hvor AdSense ikke tjener ret meget (i stil med det du skriver) og har en meget lav CTR. Andre sites jeg har der er lavet specifikt til AdSense ligger så meget højere. Det er mange faktorer der spiller ind:

Hvor kommer dine besøgende fra og hvor målrettede er de?

Hvilken slags tekster skriver du?

Hvor er reklamerne placeret på din hjemmeside?

Hvilke farvar og størrelser har dine annoncer?

Hvilke emner skrives der helt specifikt om og er der er samlet emne (keyword) for hjemmesiden?

Hvor stor konkurrence er der inde for det emne du skriver om og hvor stor avance er der generelt på disse produkter?

Hvis jeg var dig ville jeg begynde at split-teste annoncer og at læse nogle gode bøger om AdSense optimering som f.eks. The AdSense Code. :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)