Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg ændre selskabsform?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina:
Jeg ejer i dag en enkeltmandsvirksomhed og det er i og for sig også ok, men jeg vil gerne at min mand også kommer med ind i firmaet, ejermæssigt.

Det oprindelige spørgsmål kan vel godt svares som, at når du gerne vil have at din mand også kommer ind i firmaet, så bare gør det :-). Jeg forstår det godt, og det kan rent psykologisk også betyde noget, at man ejer f.eks. 50/50, ligesom med hus og andet.

Johns påstand om, hvorvidt det betyder noget i en evt. skilsmisse, er jeg ikke helt enig i. Hvis man ejer 50/50, er det sådan set ikke nødvendigt at værdifastsætte firmaet, før det evt. skal sælges. Det ville det være, hvis den ene skulle have 'sin' del af et enkeltmandsfirma. Meeen, her skal nok en professionel advokat eller revisor på for at råde jer i dén henseende. 

Mit råd er at I laver et I/S eller et kapitalselskab (IVS eller ApS). Som sagt, det er ikke besværligt, og her er jo mange herinde, som kan hjælpe jer i gang.

Held og lykke med det, hvad end I beslutter jer for.

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer begge.
Vi lader det forblive i første omgang, til der kommer lidt mere gang i tingene ☺

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)