Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver fremleje af erhvervslokaler momsregistrering?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere

Jeg lejer nogle erhvervslokaler med min enkeltmandsvirksomheds CVR-nummer, der er oprettet af samme årsag. 

Der er altså ikke pt. nogen indtægt, men det håber jeg dog på sigt at få.

Jeg er grafisk designer og har skabt et kontorfællesskab i lokalerne, hvoraf 5 privatpersoner fremlejer en skrivebordsplads.

Jeg er med på, at dette går som indtægt og at jeg skal indberette det til SKAT, men skal jeg også momsregistreres? 

Jeg har på ingen måder overskud ift. den samlede leje, men det, de betaler overstiger 50.0000 om året.

Håber, at nogen kan hjælpe.

PFT :-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hello-hello:

Jeg er med på, at dette går som indtægt og at jeg skal indberette det til SKAT, men skal jeg også momsregistreres? 

Jeg har på ingen måder overskud ift. den samlede leje, men det, de betaler overstiger 50.0000 om året.

Du skal ikke momsregistreres på baggrund af fremleje, da omsætningsgrænsen på de 50.000 kr. er af den samlede afgiftspligtige omsætning (og der er udleje/fremleje af fast ejendom fritaget)

 

Men lige et spørgsmål; er den samlede husleje du betaler med moms?

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)
Min samlede husleje er ikke med moms og har derfor heller ikke iberegnet moms i prisen på det, jeg udlejer.. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hello-hello:

Min samlede husleje er ikke med moms og har derfor heller ikke iberegnet moms i prisen på det, jeg udlejer.. 

Jeg spurgte om dette, da det nogen gange kan betale sig at have en momsregistrering bare til håndtering af en sådan fremlejesituation.

 

Men eftersom der ikke er moms på den leje du betaler kan du heller ikke få momsfradrag for udgiften, også er det i hvert fald ikke en god idé med moms på det du fremlejer. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)