Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra aliexpress under 80 kr. inkl fragt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennemlæst måske alle relevante tråde på amino.dk vedr. emnet, men er stadigvæk lidt i tvivl.

Først og fremmest så har vi fundet en produktgruppe på aliexpress, som vi gerne vil hjemtage til Danmark.

Produktets pris inkl. fragt er langt under 80 kr., og der kommer dermed hverken gebyr, eller told på fra Post Danmark, sådan som jeg har forstået.

Jeg kan forstå på Cookie - John Hannover fine side her: 
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html
at der så bogføringsmæssigt skal erhvervelsesmoms på 25% af værdien oveni, men det er rent bogføringsmæssigt og til statistisk brug for SKAT. Er dette korrekt? Tænker en alm. importtilladelse er rigeligt til os, da vi snakker små beløb, da vi ønsker at hjemtage små varepartier og evt. senere selv starte produktion i DK.

Er det nødvendigt med en eksporttilladelse for dette, eller giver det en masse unødig bøvl? Vi regner ikke med at sende varer retur, da vi snakker pakker med værdi fra 5-79 kr.

Lad os hypotetisk antage, at vi allerede har fået nogle varer hjem fra Kina, inden vi blev importregistrede. Er dette et stort problem?

Ifl. Anette Sand ( http://anettesand.dk/2010/brevkasse-privat-eller-erhvervsabonnement-til-mobilen/ )  så gør det ikke noget, hvis eget eller virksomhedens navn står på fakturaen, da man hæfter privat for det alligevel. Er det også tilfældet her, ved købt fra udlandet? Vi er et I/S.

Er der nogen som netop nu, køber varer på aliexpress til under 80 kr. inkl fragt, og som kan foreklare os om deres proces? Skriver i virksomhedens adresse som modtager på aliexpress, og ryger den direkte i postkassen hjemme i jeres virksomhed, eller tager Post Danmark den alligevel ud, og i skal betale gebyr på 160 kr.?

Håber nogen kan kaste lidt mere lys over vores spørgsmål :)

 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maelstrom.

Det er ulovligt at købe varer fra udlandet privat, med videresalg for øje.

Du skal import registres hvis du ønsker at importere noget, og sælge det videre.

Dermed sagt at du skal oprette et CVR nummer, hvor du samtidig kan blive import registret.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for svaret.

Vi er dog allerede cvr. registrerede som jeg skrev tidligere.

Sikker på, at det er ulovligt at brugt privatnavn som modtager navn og ikke firmanavn, når det er I/S? Henviser her til Anette Sands indlæg.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

telefon - tror du mener privat navn - hvis det er der du spørger om det er ulovligt med privat navn- så nej det har ikke stor betydning - om overhovedet nogen så længe du opgiver skat af fri telefon og du er personlig virksomhed og ikke driver under VSO men normalt er det ikke spor problem at få skrevet et navn som navnelinie 2 evt cvr men det er ikke en bekymring

hvis du mener om du må importere uden CVR nr og i privat navn til brug i firmaet så er svaret et klart nej

så længde du ikke skal returnere noget behøver du ikke eksport tilladelse, men da det jo er gratis og tager 0,4 sek når du alligvel sætter kryds i import, så er det jo halvfjollet ikke at ha det klart

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om reglen med de 80 kroner gælder for virksomheder, så vidt jeg ved, skal du betale moms og told ved import af varer fra østen, ligemeget beløbets størrelse.

Jeg kan ikke se besparelsen i at købe for under 80 kroner, det må koste en bondegård i fragt i forhold til produktets pris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

virksomheder har ikke 80 kr regel de angiver og tolder fra kr. 0 og man skal importere som virksomhed med import reg når man ER virksomhed (og det er til videresalg eller brug i virksomheden)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for yderligere svar

Det med henvisning til Anette Sands indlæg var blot vedr. navn på faktura. Kan forstå at vi skal bestille hjem fra udlandet med vores firmanavn.

Kan forstå at man ikke slipper for told uagtet, at varens pris inkl. fragt er under 80 kr.

@Martin: Jeg kan finde produkter inkl. fragt til 15 kr., som kan sælges til 300 kr. inkl. moms, så det kan lade sig gøre :)

 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aliexpress er kun "trading" virksomheder, og ikke fabrikkerne.

Det vil sige, du betaler indirekte for fragten oveni produktets pris, + trading virksomheden fortjenelse.

Hvis du vil købe et parti hjem, så kontakt fabrikkerne direkte.

Og fragten fra aliexpress tager typisk 30-40 dage, da det er sendt med China post Air.

Du har heller ingen garanti når du køber varene fra Aliexpress, og kvaliteten og produktet kan ændre sig fra gang til gang du bestiller.

Du ved heller ikke om produkterne egentlig er CE mærkede, og du ved ikke hvilke forhold de bliver produceret under. 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Umiddelbart tror jeg ikke der er mulighed for at bestille fx 150 forskellige varer hjem fra samme leverandør, som der er med den her metode, men måske du har ret. Vi er i plakat/billede branchen.

Lad os sige varens pris er 30 kr. inkl. fragt pr. styk. på aliexpress = 4.500 kr. Jeg er med på, man måske kan få samme vare til fx 20 kr. + fragt. Lad os sige 150 enheder á 20 kr. + 300 kr. i fragt = 3.300 kr., så skal der told og moms på, så vi havner på 4.285 for denne varegruppe jeg påtænker.

Ikke den store forskel, og man har mulighed for at få hele Kina som udbud.

Hvis man vil starte en butik som vi påtænker, med fx 150 forskellige varer, og så måske 1-2 stk. på lager af hver varenr., så synes jeg det er en udemærket metode?

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)