Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankafstemning i regnskabsprogram

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Så har vi lige fået integreret et regnskabsprogram (E-conomic), som bare kører kanon! 


Vi har nu siddet og kigget lidt på programmets egenskaber, og faldt over at man kan bankafstemme. Dog er vi i tvivl om hvorvidt det er vigtigt for os at bankafstemme? 

Vi tænker umiddelbart ikke at det er noget vi skal bruge til noget, da vi er et I/S og sådan set bare skal bruge købs- og salgsmoms til indberetning af momsen


Vi ser frem til at høre fra jer, hvad I tænker? 

Vh.

Jacob

Ejer, CleverDeal.dk 

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at atstemme banken, så du er sikker på alle posteringer er med i regnskabet.
Det kan evt. gøre ved at trække posteringerne ud på en fil fra netbanken og fra økonomisystemet og så sammenligne og se om der er differencer.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jørgensen :

Det er vigtigt at atstemme banken, så du er sikker på alle posteringer er med i regnskabet.
Det kan evt. gøre ved at trække posteringerne ud på en fil fra netbanken og fra økonomisystemet og så sammenligne og se om der er differencer.

Tak for det hurtige svar.

Nu er det bare sådan, at vi ikke har mulighed for at bankafstemme alt fra d. 01.01.2015 til d.d., og vi skal derfor have lavet det sådan, at man ligesom siger ''fra nu af starter vi med at bankafstemme'', dvs. vi skal have lavet det sådan at den fiktive bankkonto i E-conomic stemmeroverens med de penge vi har til rådighed på vores rigtige konto, det gør det ikke lige nu. 

Hvad tænker du der skal gøres her? 

Og er du sikker på, at det er så vigtigt at bankafstemme når vi ''kun'' er et I/S? 

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Bager:
vi ikke har mulighed for at bankafstemme alt fra d. 01.01.2015 til d.d

Hej.

Jeg vil tilslutte mig Thomas, at det er smartest at afstemme kontoen. Jeg vil gætte på, at bankkontoen er brugt til andet end dette selskab, f.eks. privat. Det må dog stadig være muligt at afstemme den. Alternativ kan I tage saldoen p.t. og indsætte den som "indgående saldo", men der skal jo stadig redegøres for (=modposteres), hvordan I kommer frem til dette beløb på sammen måde, som hvis pengene lå i en cigaræske.

Du skriver, at I "kun" er et I/S - jeg forstår slet ikke, hvad du mener med det. Selvom du "kun" måtte være et enkeltmandsfirma, skulle bankkontoen gerne afstemmes.

Jeg vil anbefale dig at få en professionel til at se på det. Måske vil Thomas gerne, ellers er du velkommen til at kontakte mig med flere oplysninger.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)