Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til potientielle leverandører - gode forslag?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle amino'er.

Jeg står i den situation, at jeg er nået dertil, hvor jeg skal til at tage kontakt til potientielle leverandører.
Jeg har lavet en grundig kontaktliste, hvorpå jeg har skrevet emailadresserne ned på de virksomheder, jeg ønsker at tage kontakt til og nu mangler jeg jeres hjælp - hvad er jeres erfaringer med, at tage kontakt på email? Jeg er personligt bedre til at formulere mig proffesionelt på skrift, hvilket er grunden til, at jeg ønsker at tage kontakt til virksomhederne på den måde (hvert fald i første omgang, men i tilfælde af manglende svar, har jeg selvfølgelig tænkt mig, at gribe telefonen).
Hvordan indleder man sådan en mail? Jeg er i tvivl om, hvad der er vigtigt at huske på og hvad jeg skal, og ikke skal komme ind på.
Da det er forholdsvis store virksomheder jeg står foran at skulle tage kontakt til, vil jeg selvfølgelig gerne gøre det så ordentlig og proffesionelt som overhovedet muligt, så derfor skriver jeg til jer i håb om, at få nogle gode tips.
Udgangspunktet er danske virksomheder som også har virksomheder i udlandet, men hvad er jeres erfaringer med leverandører fra Danmark? Jeg synes, at jeg har læst et sted, at det er dyrere og sværere med leverandører fra Danmark, men jeg ved ikke, om jeg er helt forkert på den?

Tak for svar på forhånd!

Vh Anna O.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kontakt firmaet telefonisk, så du kan få navn og mail adr. på den rigtige kontaktperson.  Starter du med at kontakte firmaer pr. mail uden kontaktperson eller direkte mail adresse, vil du ofte opleve at du aldrig får svar.

En anden mulighed kunne være at tage på fagmesse og møde de firmaer du er interesseret i. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn.

Tak for feedback - hvordan finder man de forskellige messer?

Vh Anna

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  Knife for Life Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste vil nok være, at google sig lidt frem på nettet. Evt. kan du også prøve at se på leverandørernes hjemmeside, om der skulle være nogle informationer om messer eller andet (se fx under nyheder).

Mvh  Thomas

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Tak for svar! Det vil jeg forsøge.

Vh Anna

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste internationale fagmesser er i Tyskland. hvad er det for produkter du søger?

Som tidligere nævn skriver mange leverandører på deres hjemmeside hvilke messer de deltager i.

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg skal bruge skoleudstyr (skoletasker, penalhuse, skriveredskaber, madkasser, drikkedunke etc.) altså, alt til barnet der enten står foran at skulle starte i skole, eller allerede går i 0.-5. klasse.
Jeg har nogle foretrukne mærker som jeg stiler efter (LEGO, JEVA, Disney, Eastpak mf.), så det er selvfølgelig meget store mærker jeg går efter, hvilket sikkert også kommer til at gøre det svært for mig.
Dog ved jeg, at der er en del virksomheder som forhandler med de mærker, så mon ikke det er muligt?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min personlige erfaring er ubetinget, at du ikke skal bruge krudt på at kontakte de store virksomheder pr. email...

De svarer kun yderst sjældent tilbage.

Vejen frem er absolut at ringe til dem - selvom email også kunne være så nemt :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Lykke Oehlenschlæger:
Jeg har nogle foretrukne mærker som jeg stiler efter (LEGO, JEVA, Disney, Eastpak mf.), så det er selvfølgelig meget store mærker jeg går

De skal kontakte de danske distributører af de pågældende produkter, det hjælper dig intet at kontakte selve firmaet da de vil henvise til den danske distributør.

 

 

Hilsen

Ravn

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge.

Tusind tak for brugbart hjælp, det vil jeg bestemt gøre så!

Vh Anna

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)