Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få støtte fra en fond til min idé?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kigge på EU støtte gennem "Horizon 2020 SME Phase 1", hvis du kommer igennem første runde får du 50.000 EUR til at udvikle dele af dit projekt, dog er konkurrencen meget hård, specielt på IT området. I runde to (Phase 2) kan du få op til 2,5 million EUR mener jeg men det er også en noget større ansøgning.

Næste deadline for phase 1 er 17. juni 

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Tak for dit svar.
Jeg må indrømme jeg aldrig har hørt om det initiativ før, men absolut noget jeg vil kigge nærmere på. Tak for det.

God weekend!

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder til dagligt som konsulent indenfor fonde og ansøgninger så har et rimeligt overblik :)

Dit problem er nok at du er lidt for tidligt ude, de fleste fonde vil ikke give støtte til ren udvikling på et så tidligt stadie med mindre det drejer sig om forskning, desuden kræver de for det meste en egen-finansiering på 50%, dvs. får du godkendt støtte på 1 million DKK så skal du selv ligge de 500K DKK, desuden er de fleste tilbagebetaling så du skal have brugt pengene før de udbetaler støtten.

SME programmet fungerer lidt anderledes og i phase 1 kan man søge penge til et feasibility study for at afdække behovet hos kunderne og lave et forretningsplan for hvordan kan kommer på markedet, støtten er fastsat til 50K EUR som er forudbetalt, der er flere kategorier man kan søge indenfor men man skal være opmærksom på man konkurrerer mod virksomheder fra hele EU og det er derfor vigtigt at have en rigtig skarp ansøgning.

Hvis du sender mig en personlig besked med lidt mere info giver jeg gerne lidt feedback om dine muligheder til Amino pris (gratis) :) 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)