Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UK start up firma overvejer datterselskab i Dk. Kan det praktisk lade sig gøre, eller skal jeg oprette et iværksætterselskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et LTD firma i England og vil nu viderføre konceptet til København. Rent praktisk ved I super skarpe Amino'er om det bedst kan betale sig at oprette nyt eller hvad...?

Tak for at læse med og håber I kan hjælpe :)

Mvh Jacqueline

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et udenlandsk kapitalselskab kan godt oprette filial i Danmark - læs evt https://erhvervsstyrelsen.dk/sites/default/files/vejl_filialer_af_ikke_dk_selskab.pdf men kan jo også ha et datterselskab som et ApS eller IVS - hvad der er mest praktisk og måske skatteoptimalt tror jeg du er nødt til at tale med en engelsk revisor om - måske en med partner i DK ud fra en helt konkret beskrivelse af dit projekt

Tænker du IVS kan du overveje at give 55 kr inkl moms for min E-BOG OM IVS LINK som giver dig meget mere om for og bagdele - også lidt op imod direkte ApS, stiftelse, huskelister over alt man skal igennem, regnskabspligt mm - Så er du klædt på til IVS vil jeg mene, inden diskussion med rådgivere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

mange tak for det hurtige svar. Jeg læser din E-bog. Det er lidt anderledes and at oprette firma i UK :)

Også, lige en hurtig én. Kan jeg udelukkende benytte mig af løsarbejdere? Og de skal have feriepenge+løn. Skal jeg betale noget bidrag eller skat også?

Jacqueline

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

dine ansatte i DK kan godt være løsarbejdere, men er de ansat - få eller mange timer, så skal de ha feriepenge og du skal opgive deres løn til skat som så beregner am bidrag og skat der skal indbetales. Du kan bruge et lønsystem som f.eks. www.danløn.dk når du har dansk CVR og dansk bankkonto med nemKonto tilslutning (også med i bogen med kravet om erhvervskonto) og så er skat og feriepenge let nok - og du vil kunne gøre det online fra UK eller hvor du måtte sidde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, super. Tak! Jeg begraver mig i din bog.

Mvh Jacqueline

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)