Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at annullere uønsket ordre fra eniro/krak

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 16
Fra  Scandicooldresses Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg er nystartet designer ( har indtil videre kun 5 kjoler ) og har kun min egen private økonomi at bruge på det. jeg blev ringet op , mens jeg var ved at male min lejlighed og hørte derfor kun efter med et halvt øre, af en pige der sagde at de manglede info om min virksomhed.

det har jeg prøvet før fra google og blev derfor ikke mistænkelig bl.a fordi hun på intet tidspunkt af samtalen sagde at hun ønskede at sælge mig noget.

jeg forklarede at jeg havde en hjemmeside ( hjemmelavet efter betalt skabelon ) der drukner på nettet og at jeg havde opsagt den og ikke vidste hvornår jeg evt. kom på miinto så jeg har ikke brug for deres produkt.

jeg opdagede pludselig at jeg var ved at komme for sent til et møde og sagde at jeg måtte afbryde men hun blev ved med at tale mens jeg løb rundt og pakkede mine ting. 3 gange sagde jeg farvel og til sidst sagde hun at jeg skulle være klar over at jeg blev optaget på bånd og at det kostede 3500 kr.

jeg blev helt konfus men havde ikke tid til at tale længere så jeg tænkte at jeg kunne sende en mail og annullere ordren senere. det viser sig nu at det kan man ikke og at det er helt lovligt at ringe til en virksomhed og uden at fortælle at man ønsker at sælge noget , sende en regning ......

hvor usmageligt !

er der nogen der ved hvad man kan gøre for at slippe ud af dette ?  jeg nægter at lade mig fuppe !

på forhånd tak

nasus

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

nasus:
il sidst sagde hun at jeg skulle være klar over at jeg blev optaget på bånd og at det kostede 3500 kr.
Beklager men jeg er (meget) sikker på at det ikke er eniro/krak der benytter den slags metoder - så hvad end du modtager fra det pågældende "fup" firma - skal du ikke underskrive noget - heller ikke at du afbestiller -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder det ikke som et 'fjern salg' og den slags er der da 14 dages fortrydelsesret på?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

nasus:
hun at jeg skulle være klar over at jeg blev optaget på bånd og at det kostede 3500 kr.

 Hvad svarede du  så? 

"så jeg tænkte at jeg kunne sende en mail og annullere ordren senere. det viser sig nu at det kan man ikke"   Hvordan er du kommet frem til den konklusion?

 

Har du modtaget noget på skrift fra firmaet? 

 

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Usmageligt ja helt klart. Jeg mener ikke der er 14 dages fortrydelsesret når det er B2B. Det er lovligt for telefonsalgsvirksomheder at optage samtaler som bevis for, at kunden faktisk har afgivet en ordre. De skal som ikke en gang gøre opmærksom på det, så længe de selv er den ene part i samtalen.

Det siger sig selv, at samtalen så også klart skal dokumentere, at du har sagt ja tak til abonnement og ikke bare en alm. samtale hvor ting kunne misforstås. Jeg er sikker på, at en retslig afgørelse vil være til din fordel, hvis ikke ordren i telefonen er afgivet utvetydigt.

Jeg synes klart du skal skrive til dem, at du ikke har afgivet en ordre, slet ikke været klar over omkostninger og ikke sagt ja til noget abonnement - Holder de fast, ja så kan du være ude i, at de må trække dig i retten, og der fremlægge telefonoptagelsen

Som du beskriver det, lyder det ikke som pæn forretning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups ja, jeg havde ikke taget højde for at det var B2B 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

men hvorom alting er, så fra den udlægning vi gar fået her, så fremgår der jo ikke klart 'ja tak' send skidtet til mig, hvilket jo også klart må fremgå af den pågældende samtale, så hvis de vil bruge dem som bevis overfor dig, så må den jo vise noget andet end de forventer

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

nasus:
er der nogen der ved hvad man kan gøre for at slippe ud af dette ?  jeg nægter at lade mig fuppe !

Personligt tror jeg at du roder lidt rundt i det som er foregået og det er jo tænkeligt nok, da du foretog dig andre ting samtidigt.

Alt hvad som sker inden personen oplyser dig om at samtalen bliver båndet er uvæsenligt i sælger og køber sammenhæng , da det jo normalt omhandler samtale / dialog med spørgsmål og svar o.s.v. og den del fakta oplysninger på kryds og tværs.

Det som så sker når selve aftalen indgåes er at sælger oplyser at salget så vil blive båndet for din og deres sikkerhed,  ved at vi kort løber igennem det vi har talt om om, hvor modtager så undervejs svarer bekræftende på diverse accepter ...fra sælgerens side.

Denne del tager ca. 2 minutter at udfører.

Har du ikke fået denne info, så har du en god sag og de vil næppe forfølge dig og jeg mener at du bør udbede dig lydfilen 

/ Henrik

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over det - så mener jeg at der er en fortrydelses frist ved B2B køb via TM, hvor de henvender sig  på 8 dage ...

Og jeg har endnu ikke hørt at nogen er blevet retforfulgt og kommet i retten ved at afblæse en afgiven order fremkommet via TM inden den er blevet effekturet .

Det er meget lettere at finde 15 nye ja tak sigere på den samme tid som de skal bruge at få dig i retten og måske også tabe,,,, 

/ Henrik

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om et ekstern sælger firmaså får de måske 50 % af de 3.500 = 1.750 og sælger skal have incl. ferie penge mv. ca. 30 % = 1.050  og så er der kr. 700 tilbage at kæmpe for... og det gider firmaet ikke.

Annullerer du din order eller ikke betaler, så betyder det også at deres sælger ikke får provision på  kr. 1,050 

Ingen salgsvirksomhed  går i retten på denne usikre måde hvor kr. 700 er som gevinst  og 25.000 står som mulig  omkostning + en masse tid og dårlig omdørmme

/ Henrik

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)