Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj Produktion i både lande inden for EU, men også lande uden for EU

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har tænkt mig at starte min egen tøj hjemmeside

Jeg vil samtidig gerne selv designe tøjet og have mit eget tøjmærke. Jeg har allerede kontakter i Egypten, men jeg er bange for at tøjet nok vil blive for dyrt, da det både skal igennem told og moms

Jeg ved at de lande som er gode til at designe og sy tøj er, Tyrkiet, Bangladesh, Kina, Indien. 

Men jeg har tænkt og overvejet om jeg ikke kunne få det syet i England (UK) 

Så mit spørgsmål er, om der nogen er jer som ved hvor man kan finde nogen rigtig gode og billige tekstil virksomheder, som syer alt slags tøj i England (UK), eller billige systuer. 

Eller er der andre der kunne komme med ideer til mig, vedrørende de andre lande? 

Håber at få en masse gode svar, for har virkelig brug for hjælp :D

Tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

NE23:
Jeg har allerede kontakter i Egypten, men jeg er bange for at tøjet nok vil blive for dyrt, da det både skal igennem told og moms. 
Moms er altså ikke en omkostning hvis du er momsregistreret. Told er, men det er nu små penge generelt i forhold til de besparelser der er. Derimod er der mange andre faldgrupper ved at producere i f.eks Egypten eller Fjernøsten i forhold til de relativt få muligheder der er i UK eller øvrige Europa. Importmoms er ikke en omkostning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay på den måde. ;-)

Tusind tak for det hurtige svar.

Jeg var også sikker på at der ville være en større risiko for at producere tøj i lande som Egypten. Men er det ikke billigere og producere der, end fx i England (UK)? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

NE23:
eg var også sikker på at der ville være en større risiko for at producere tøj i lande som Egypten. Men er det ikke billigere og producere der, end fx i England (UK)
jo som udgangspunkt er det jo normalt det - men jo - risiko er jo større hvis ikke man har fundet de korrekte leverandører. Man kan vel sige, at LANGT det meste beklædning der sælges i Europa idag produceres uden for Europa og et har vel en årsag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svar. 

Så vil jeg bare lige høre om, hvis jeg nu producere tøj i tyrkiet og skal have det leveret til Danmark. 

Er der nogen der ved hvilke byer i Tyrkiet som er bedst/billigst, fordi jeg har en kontakt i Istanbul, men der ved jeg priserne er lidt høje. 

Og mit andet spørgsmål er, om man så betaler told når det kommer ind til Danmark? Eller har Tyrkiet en aftale med EU?

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NE23:

Okay, tak for svar. 

Så vil jeg bare lige høre om, hvis jeg nu producere tøj i tyrkiet og skal have det leveret til Danmark. 

Er der nogen der ved hvilke byer i Tyrkiet som er bedst/billigst, fordi jeg har en kontakt i Istanbul, men der ved jeg priserne er lidt høje. 

Og mit andet spørgsmål er, om man så betaler told når det kommer ind til Danmark? Eller har Tyrkiet en aftale med EU?

Ja jeg mener der er toldfrihed for tøj fra Tyrkiet i EU. Der er sikkert lidt forskel i løn og pris på Istanbul og meget længere øst, men der ligger masser af de helt store produktioner i Istanbul området, så der synes jeg roligt du kan starte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NE23

Jeg har tøjproduktion i Bangladesh.

Her på Amino er der rigtigt mange der ønsker hjælp til tøjproduktion, og mit indtryk er at mange ser lidt for naivt på det.

Nogle forventer at fabrikkerne kan producere 25 styk af hver stykke tøj og at de kan have det i DK langt billigere end nogen andre.

Her er et par observationer.

Det er vigtigt at se på hvad det er du vil lave. Er det dit helt eget design, er er det blot tryk, brodering olign.

 

Mine erfaringer er at de helt store spiller på det danske tøjmarked er så dominerende at du ikke har en chance for at matche priser. Jeg kan fx ikke producere en polo for en designer der så kan sælge den billigere ind til tøjbutikker en de agenter der sælger for de større brands. Det koster nemt optil 50 kr. at få en fed Polo til dk, hvis der er kælet for den med broderier, flere stoffer accessories etc. Og så skal der volumen på også.

Butikker vil helst kunne tage 20 af den og 15 af den osv.

Naturligvis må man gå den vej hvis man har sit helt eget design og  lignende.

Min erfaring med nystartede brands er at det ofte kan betale sig at, hvis vi taler om tryk og broderier altså, at få det gjort i dk. Basis tøj er så utroligt billigt i dk, fx 16 kr. for en T-shirt - så kan du sætte dit tryk på og bestille i små kvantiteter efter som du får solgt. Fra min produktion i Bangladesh skal du regne med ca. 5 måneder inden du har varen efter den lange proces med at designe og godkende samples. I mange butikker i dk, kan jeg købe tøj billigere end jeg kan producere og hjemtage fra Bangladesh.

På produtionslinjer hvor der kører 50.000 af den og 100.000 af den type, og hver stykke tøj har en fixed gennemløbs tid på 3,11 minutter, tages 100 styk ikke alvorligt og derfor kan aftaler være ret flydende. Du er absolut nødt til at have relationer til dine producenter. Ud og mød dem. Oftest bør du gennem et buying house have folk der sikre at kvaliteten er som den er aftalt. Igen ud og mød dem.

Kan man trække volumen og har man sit helt eget design, er det selvfølgelig super at producere i fx Bangladesh hvor landet er fritaget for told på tøj til Dk. Jeg vil naturligvis gerne tilbyde dig at se på nogle kreationer og give dig et tilbud. Bare husk på det er svært for nystarter, at konkurrere. Butikker ganger ofte med 3 - og du kan finde både Ralph L, Napapiri etc. for 150-200 kr i dk.

Der hvor man som tøj designer kan lukrere er på WEBshop olign hvor man selv får detail prisen.

Ikke for at skyde den gode ide´ned - blot for at bringe den i perspektiv, det er hårdt arbejde der ikke altid lykkes 1. eller 2. gang.

Føler du at jeg kan hjælpe dig med at afklare yderligere må du endelige ikke tøve. Vi lever jo dog af at producere tøj :-)

god vind!

info.wildboar@gmail.com

med venlig hilsen

Wildboar

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

fra mange år i modebranchen (branding) med rejser og kendskab til produktioner i Kina, Indien og Bangladesh, kan jeg bare helt bekræfte Wildbore´s gode indlæg

Det vil være billigere og lettere og sikrere at customize t-shirts o.l. i DK end via Alibaba osv, når vi taler små mængder. Det vil også være lettere, at sikre helt ensartet levering fra gang til gang.

Skal man ha helt egen facon/dsign, egne materialer, farver osv - broderi og vel så også branding, labels, hangtags, size, composisition - silkepapirindlæg med logo, æske med logo osv - i flere størrelse og designs osv - så taler vi store mængder. At blive den nye Ralf L - er dyrt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Vil egentligt gerne lige supplere mit tidligere indlæg med et lille regnestykke.

Lad os tage udgangspunkt i et par basis vare.

Man vil starte sit nye tøjbrand og sælge det gennem sin egen webshop.

Man vil starte små tud med:

2 typer T-shirt i 3 farver

2 typer Polo i 3 farver

2 typer hættetrøjer i 3 farver.

Personligt starter vi op på fabrikken med et minimum på 500 styk pr. farve, så det vil jeg tage udgangspunkt i.

Uden at vil hænges op på  det, er følgende dog relative realistiske priser FOB dvs. + fragt til DK og fra anløbshavn til leverings adresse/adresser.

T-shirt = 3 $

Polo = 5 $

Hættetrøje = 10 $

Regnestykket vil se således ud:

2 x 3 x 3 x 500 = 9000 $

2 x 3 x 5 x 500 = 15000 $

2 x 3 x 10 x 500 = 30000$

Du skal altså kunne stille en bankgaranti på 55000 $

Små 400.000 DKK er da også en slags penge.

Man må jo så også kalkulere med at man brænder inde med noget designs og størrelser man senere må senere på discount, hvilket basker hårdt på ens DB.

Som sagt nogle gange er det dyrt at blive Ralph L - 

mvh

Wildboar 

 

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)