Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beløbet til indberetning af omvendt betalingspligt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har på et tidspunkt lavet et køb med omvendt betalingspligt, hvor jeg oprettede en konto "vareforbrug til vidersalg" under variable omkostninger med moms type dansk køb med omvendt betalingspligt. bogførte så købet under den konto.

hvordan kan det så være jeg ikke kan se hvad jeg skal indberette som omvendt betalingpligt, for mig at se ser det ud som om at det beløb jeg skulle indberette er blevet lagt oven i rubrikken salgsmoms (udgående moms

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selv beregne det du skal indberette, det gør du ved at tage 25% af købsprisen og tillægge det det kontoene salgs og købs moms eller oprette en ny konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis dit regnskabsprogram har en konto for omvendt betalingspligt for køb i DK, til brug for netop disse IT aktiver købt hos nogen der i hovedsagen handler B2B, så burde den konto være opsat, så den bogfører 25% af prisen på salgsmoms og samme beløb på købsmoms.

Det lyder lidt sådan, når du siger den havde en sådan kode, ellers skal det gøres manuelt.

Du kan så tænke, at de jo må være blevet tossede, for det giver dem jo ingen penge, så er svaret, at det kun er hvis du køber tingene og bruger dem til fuldt momspligtige aktiviteter, men du kunne jo også enten bruge dem delvist privat (ret almindeligt med mobiltelefon og computer som måske står i hjemmet) eller du kunne bruge aktivet til noget der ikke var momspligtigt hvor du ikke måtte trække købsmomsen fra

det er forklaret i detaljer her, også bogføring http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/omvendt-betalingspligt-b2b-i-danmark.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Glemte at skrive det var i dinero. Jeg har selv oprettet den konto, og den har også bogført de 25% på købmoms og salgsmoms, som du beskriver. Det er så noget jeg igen har solgt videre som jeg så har taget moms for ved videresalg. Er det så som det skal være? Skal der ikke oplyses noget ekstra når jeg skal betale moms, andet end at jeg skal betale det moms jeg nu skylder?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ok, Hvis ikke du selv er omfattet af omvendt betalingspligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Larsvb8:

Hej John

Glemte at skrive det var i dinero. Jeg har selv oprettet den konto, og den har også bogført de 25% på købmoms og salgsmoms, som du beskriver. Det er så noget jeg igen har solgt videre som jeg så har taget moms for ved videresalg. Er det så som det skal være? Skal der ikke oplyses noget ekstra når jeg skal betale moms, andet end at jeg skal betale det moms jeg nu skylder?

det lyder helt OK. Om du selv skulle videresælge med moms eller uden (omvendt betalingspligt) afhænger af, om du sælger mere end 50% af den type varer til andre momsregistrerede / afgiftspligtige. Gør du ikke det eller var det til en privat, er det med moms, er mere end 50% af de varer fra dig solgt b2b til afgiftspligtige og salget var til en afgiftspligtig, skulle det være med omvendt betalingspligt du solgte

Herligt at Dinero jo bogførte korrekt når du valgte korrekt momstype

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er jeg med tak for hjælpen til jer to.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)