Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedens første ordre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et familie ApS-firma hvor hovedmålet er at købe og sælge aktier. Jeg har, med hjælp fra en advokat, oprettet et underselskab til ApS-firmaet. Både hovedfirmaet og underselskabet er ApS-firmaer. Jeg har ikke noget med hovedfirmaet at gøre, og arbejder kun med underselskabet. Målet med underselskabet er at importere vin fra USA (så lad os kalde det for "import-firmaet"). Import-firmaet har skrevet stiftelsesdokument, vedtægter, og start-kapitalen vil blive betalt inden for et par dage. Alt er godkendt af en mine familiemedlemmers advokat.

Import-firmaet blev sat op for at handle med én bestemt wine maker i USA (som drives af et andet familiemedlem som bor i USA). Jeg skal kun betale for vinene, da wine maker'en i USA sørger for shipping. Jeg vil nu gerne gå i gang med at importere nogle flasker vin, og hvordan gør jeg dette? Jeg vil jo gerne have at det foregår på "den rigtige måde". Skal der udformes et dokument hvori der står hvor mange flasker vin jeg køber, hvornår de leveres, og underskrifter fra begge parter? Der er vel også noget moms, skat, osv. Når vinen så ankommer til Danmark, hvordan får jeg den så ud i en forretning? Her handler det igen om det papirmæssige arbejde.

Her er et eksempel: Lad os sige at jeg har en kunde i Danmark, som gerne vil købe det vin som jeg nu har importeret fra USA. Han vil gerne have 50 flasker. Jeg sælger hver flaske til ham for 100 kr. stykket. Dvs. 5000 kr. i alt. Hvordan får vi styr på dette papirmæssigt?

Vil jo nødig have problemer med myndighederne, fordi jeg ikke kender reglerne godt nok :)

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det er så mange ?? at du skal / bør spørge en revisor konkret

Du skal huske lovpligtig arbejdsskadeforsikring i begge ApS uanset du har løn, bare du er aktiv eller f.eks. reg som direktør og arbejder i DK

Du skal være importregistreret

Så er der import af vin, og her er der givet registreringer for punktafgifter (som der jo er på vinen der sælges i DK) og der mener jeg man kan vælge mellem to ordninger - sikkerhedsstillelse, så vinen kommer direkte igennem, eller betaling per import som vist tar lidt længere - samt toldmæssige formaliteter (sikkert igen en anmeldelse)

Jeg er ikke specielist overhovedet på vin import, men ved der er en del formaliteter som skal på plads men m måske nogen vil komme med en helt fuld køreplan for alt du skal for at importere vin og sælge i butikker

Det med at sælge, handler jo om at kontakte butikker og kæder blot  Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret, John. Jeg har fået bedre overblik over processerne nu. Du har også en meget god beskrivelse af import/eksport som jeg læste på din hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)