Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sælgers navn og adresse - fra CVR-NR eller P-nummer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068789 kan man bl.a. læse, at kravene til en faktura skal være

"sælgers navn og adresse"

Skal det være det navn og adresse, der er registreret under CVR-nummeret? Eller må man benytte navn og adresse på et p-nummer? P-nummeret er forskelligt på både navn og adresse i forhold til CVR-nummeret på samme virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mit GÆT er at begge dele er tilstrækkeligt. Det skal kunne identificere sælger og det kan man via CVR f.eks. eller via sælgers egne oplysninger som jo så i tilfældet varer, gerne skal svare til leveringsadresse. P numre er jo ofte udtryk for at virksomheden driver aktivitet flere steder eller andet steds end selve registreringsstedet, og det vil efter min mening givet række fint at give sig til kende med enten hovednavn og CVR svarende oplysninger eller ex et binavn og en adresse der svarer til et underliggende P nummer. Dog ville jeg forvente CVR nummer fremgår (som jo er samme for alle P numre eller binavne som udgangspunkt).

Tidligere måtte man vist ikke nøjes med binavn på en faktura, men det mener jeg er ændret, så man idag godt må nøjes med binavn. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)