Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til antal nystartede og lukkede virksomheder

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter data fra CVR-registret, da Danmarks statistik definerer et nyt firma således:

"Et firma betegnes også som nyt, hvis firmaet ændres så meget, at det ikke kan anses for at være samme firma. Det vil dog ikke i alle situationer blive betragtet som reelt nyt."

- Og jeg skal bruge informationer om reelt nyetablerede virksomheder

Tusind tak for hjælpen, og god pinse! Big Smile

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Fra  NN Markedsdata ApS Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej med jer

Det er korrekt, at vi får oplysningerne fra Erhvervsstyrelsen – CVR registret. I vores opgørelse medregner vi samtlige etablerede CVR.- numre i den givne periode, og det er uanset selskabsform. Mange stiftede CVR.- numre er reelt ikke virksomheder med aktivitet. Nogle bliver måske ikke brugt og andre alene anvendt som Holdingselskaber. Hvis en virksomhed vælger at fortsætte sine aktiviteter i et nyt CVR. nummer, tæller dette også som én. Så – tallet holder, når man alene ser på antallet af nystartede CVR.- numre.  Hvis man skal vurdere antallet af virksomheder, der starter med reel aktivitet, vil Danmarks Statistik være et godt bud.  

Hvis I har øvrige spørgsmål til os, skal I ikke holde jer tilbage.

Go´ dag.

Mvh.

Ivan Jæger Christiansen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ja med den store forskel, må det vel mest være det, at I har de som ændrer virksomhed med. CVR har jo alle nye CVR med, uden at tage hensyn til aktivitet og de har jo også alle nye holdingselskaber med. De tager ikke noget ud fordi der ikke er aktivitet (det aner CVR helt enkelt ikke ved stiftelse)

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)