Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har amerikansk virksomhed taget patent?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en god forretningsmulighed, som pt. eksisterer i USA. Jeg overvejer, om jeg skal forsøge mig med min egen danske/skandinaviske udgave af produktet, men vil først undersøge, om jeg kan komme i klemme, hvis virksomheden har taget patent

Der er tale om et helt almindelig produkt som har eksisteret i mange, mange år. Produktet er tilsat nogle unikke features og samtidig gjort individuel.

hvor kan jeg tjekke, om virksomheden har taget patent på produktet? Og hvor meget patent kan man tage - vil jeg kunne gøre det samme blot med små ændringer, så det ikke er 100 pct identisk.

Håber nogen kan hjælpe mig på vej.

God Pinse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke taget patent i Danmark eller andre europæiske lande er det ikke noget problem.

Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil tjekke patenter i USA er en god metode at prøve Google Patent. Hvis du finder et amerikansk patent, kan du se mere her på USPTO (USA's patentmyndighed). 

Alternativt at tage en snak med Patent- og Varemærkestyrelsen på 43 50 83 01.

Generelt skal et patent opfylde nogle betingelser for at kunne udstedes. 

1. Det skal være nyt.

2. Der skal være en opfindelseshøjde - det vil sige at den ansøgte opfindelse og den kendte teknik ikke må være åbenlys for en fagmand

3. Den skal være industrielt anvendelig - det vil sige at den skal kunne produceres, sælges etc.

Ifølge din information skulle din opfindelse være ny i forhold til det eksisterende, mens der dog kunne være et problem i forbindelse med opfindelseshøjde. Det afhænger af de ændringer du har lavet, og om de ville være oplagt for en teknisk ekspert. Det er noget som en god patentagent muligvis kan skrive sig ud af.

Alternativt er at snakke med patentagent eller indsende en patentansøgning på din opfindelse. En snak med en patentagent vil kunne afklare de muligheder du har.

En patentansøgning koster 3.000 kr til Patent- og Varemærkestyrelsen, og du vil få et svar indenfor 6-7 måneder på om din opfindelse kan være patenterbar. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)