Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til jer der tjener på Affiliate eller Adsense

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

colorrush:

1

Er det bare så enkelt som omsætning minus udgifter = overskud? Og kan man gøre dette på sin almindelige bankkonto, eller skal man få lavet en konto til formålet?

2

Mht. forskudsopgørelse, så kan man jo ikke vide det på forhånd, men det fungerer vel bare på samme måde som almindelig løn, at det bliver reguleret i årsopgørelsen/selvangivelsen årligt?

3

Et andet spørgsmål: Hvis der oprettes en enkeltmandsvirksomhed til formålet, så synes jeg at jeg engang har læst at man ikke kan lade et overskud blive i virksomheden, men at man uanset hvad bliver beskattet af overskud. Hvad nu hvis man gerne vil have at al overskud bliver i firmaet, er det så en mulighed med et holdingselskab, så man ikke bliver beskattet af overskudet? Og hvordan bliver man så beskattet hvis man en dag vil trække pengene ud af holdingselskabet?

Jeg har givet dine ?? numre og bruger samme:

1 Ja så enkelt er det - og du kan bruge en personlig konto - men det kan være en fordel for at stemme regnskab af, at du har en kun til det, men ikke et krav

2. Helt korrekt - opgiv forskud så godt du kan , og ja så reguleres det ved selvangivelse

3 Ja det kan man men kun hvis det drives som seriøst erhverv - ikke for under 50.000 kr og uden moms. Man kan nøjes med selskabsskat af overskud man ikke hæver men det kræver for mange brug af revisor. Du kan læse meget mere om personlig virksomhed og VSO som ordningen hedder - alle muligheder og regler, regnskab, moms og jeg skal gi dig skal jeg -i min E-BOG OM PERSONLIG VIRKSOMHED LINK som vil gøre dig 55 kr inkl moms fattigere, men mere vidende :)

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg har givet dine ?? numre og bruger samme:

1 Ja så enkelt er det - og du kan bruge en personlig konto - men det kan være en fordel for at stemme regnskab af, at du har en kun til det, men ikke et krav

2. Helt korrekt - opgiv forskud så godt du kan , og ja så reguleres det ved selvangivelse

3 Ja det kan man men kun hvis det drives som seriøst erhverv - ikke for under 50.000 kr og uden moms. Man kan nøjes med selskabsskat af overskud man ikke hæver men det kræver for mange brug af revisor. Du kan læse meget mere om personlig virksomhed og VSO som ordningen hedder - alle muligheder og regler, regnskab, moms og jeg skal gi dig skal jeg -i min E-BOG OM PERSONLIG VIRKSOMHED LINK som vil gøre dig 55 kr inkl moms fattigere, men mere vidende :)

venligst John Hannover

Tusind tak for hjælpen, John.

Det gav mig et meget bedre overblik. Har lige købt din bog, så jeg kan blive lidt mere klog på VSO, osv. :)

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

colorrush:

1

Er det bare så enkelt som omsætning minus udgifter = overskud? Og kan man gøre dette på sin almindelige bankkonto, eller skal man få lavet en konto til formålet?

Jeg har givet dine ?? numre og bruger samme:

1 Ja så enkelt er det - og du kan bruge en personlig konto - men det kan være en fordel for at stemme regnskab af, at du har en kun til det, men ikke et krav

Jeg har lige et spørgsmål ang. bogføring/regnskab, som jeg ikke synes jeg kan finde svar på på Google :)

Kan jeg føre regnskab i Excel eller er der nogle regler for det? Regnskabet bliver ret simpelt (indtjening minus udgifter, ingen moms, osv.), så der er ikke brug for en kompliceret løsning. Jeg vil selvfølgelig gemme alle bilag som dokumentation for det jeg har indført i Excel.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du sagtens :) gør jeg også :)

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mark Källstrøm:

Ja det kan du sagtens :) gør jeg også :)

Super, jeg takker! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

man MÅ - forudsat transaktionssporet kan følges, men det er ikke det samme som, at det ikke sagtens kan gi langt flere problemer ved en skattekontrol, end hvis man bruger et regnskabsprogram der er bygget til ikke at kunne slette transaktionsspor - og også er mere "hjælpsomt" med moms. Jeg vil absolut anbefale at køre regnskabsprogram

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)