Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til jer der tjener på Affiliate eller Adsense

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har længe tænkt på at starte et affiliate projekt, og derfor har jeg et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med, så jeg kan få et lidt bedre overblik.

1. Er det smartest at køre indtjeningen ind personligt eller oprette et cvr nr til formålet? Hvad gør i selv, og er der fordele ved det ene fremfor det andet?

2. Er der virkelig noget at tjene på affiliate i danmark? Har i selv danske eller udenlandske sider, eller begge dele?

3. Hvilke danske og udenlandske affiliate netværk har I bedst erfaringer med?

På forhånd tak! :)

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver du forretning med henblik på at tjene penge skal du registreres i cvr.
Du skal momsregistrerede hvis du forventer at omsætte for min. 50.000 kr. I løbet af 12 mdr.

Jeg tjener ok med penge i forhold til at Være på su, kan ikke leve af det endnu..

Det vil Være bedst at købe et domæne hvor du kan ryge til tops med det samme.. andre har f.eks. købt iphone-6.dk og ranker øverst...

Af de andre foreslåede affiliates bruger jeg kun adservice.com, smartresponse, Euroads, digital advisor, netbooster og partner-ads

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher: Tak for links - dem vil jeg kigge på :)

Mark: Tak for info :) Jeg vil dog mene at man ikke nødvendigvis behøver at oprette et cvr nr - hvis man ikke gør det skal man vel bare betale personlig skat af indtjeningen?

Nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er først krav om cvr når du har en omsætning på 50.000 kr. i løbet af 12 måneders periode.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

colorrush:
Mark: Tak for info :) Jeg vil dog mene at man ikke nødvendigvis behøver at oprette et cvr nr - hvis man ikke gør det skal man vel bare betale personlig skat af indtjeningen?
korrekt - du skal dog momsregistrere når det er åbenlyst for dig - at du vil komme over omsætning (ikke fortjeneste men salg) på 50.000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage - ellers skal du føre samme regnskab efter bogføringsloven og indberette overskud i skat - rubrik 15 mener jeg - og i forskud når du kender et tal - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html om at drive virksomhed uden CVR og lidt om andre muligheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Hvis du skal leve af det, så skal du have oprettet en virksomhed, dvs. cvr. Deter et lovkrav hvis du tjener minimum 50000kr på et år.

2. Ja der er virkelig noget at tjene på affiliate i Danmark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rosenborg:

1. Hvis du skal leve af det, så skal du have oprettet en virksomhed, dvs. cvr. Deter et lovkrav hvis du tjener minimum 50000kr på et år.

2. Ja der er virkelig noget at tjene på affiliate i Danmark

I affiliate kan tjener næsten være det samme som omsætning - men bare for ordens skyld, det er ikke tjener men når det er åbenlyst, at OMSÆTNING vil overstige 50.000 kr på 12 mdr - man skal momsregistreres http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John.

Jeg undskylder for misforståelsen, du har selvfølgelig ret.

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

korrekt - du skal dog momsregistrere når det er åbenlyst for dig - at du vil komme over omsætning (ikke fortjeneste men salg) på 50.000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage - ellers skal du føre samme regnskab efter bogføringsloven og indberette overskud i skat - rubrik 15 mener jeg - og i forskud når du kender et tal - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html om at drive virksomhed uden CVR og lidt om andre muligheder

vh John Hannover

Mange tak for dit svar :)

Ok, så uanset om man gør det personligt eller opretter et firma, skal der bogføres efter bogføringsloven? Hvordan bogfører man personligt, der er jo ikke moms at tage højde for. Er det bare så enkelt som omsætning minus udgifter = overskud? Og kan man gøre dette på sin almindelige bankkonto, eller skal man få lavet en konto til formålet?

Mht. forskudsopgørelse, så kan man jo ikke vide det på forhånd, men det fungerer vel bare på samme måde som almindelig løn, at det bliver reguleret i årsopgørelsen/selvangivelsen årligt?

Et andet spørgsmål: Hvis der oprettes en enkeltmandsvirksomhed til formålet, så synes jeg at jeg engang har læst at man ikke kan lade et overskud blive i virksomheden, men at man uanset hvad bliver beskattet af overskud. Hvad nu hvis man gerne vil have at al overskud bliver i firmaet, er det så en mulighed med et holdingselskab, så man ikke bliver beskattet af overskudet? Og hvordan bliver man så beskattet hvis man en dag vil trække pengene ud af holdingselskabet?

På forhånd tak :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)