Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvlysende skilteløsning i hærdet glas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet kontaktet af en koreansk producent af phosphoriske (selvlysende) skilte, fremstillet i hærdet glas.

De er brændt varme på det danske marked og efterspørger i den forbindelse assistance, i form af strategisk sparring med en dansk samarbejdspartner.

Min arbejdsopgave er i den forbindelse at researche markedet, samt stille dem i dialog med en dansk partner. 

Produktet startede som flugtvej/brand/henvisnings skilt, alá de klassiske skilte der hænger i de fleste større bygninger. Disse bliver dog oftest produceret i et billigere aluminiums/PVC materiale, overtrukket af en selvlysende folie. Designmæssig er det koreanske produkt derfor noget mere æstetisk og elegant, hvilket er USP'en som jeg ser det. Derudover er der nogle sikkerhedsmæssige fordele, der gør det resistent over for brand i højere grad end konkurrerende produkter.

Virksomheden har også mulighed for at producere customized skilte, hvilket gør det muligt at få lavet kommercielle reklameskilte i det samme selvlysende format, i hærdet glas. Til det er tanken at det skal kunne fungere som supplement til det klassiske neon/LED reklamer, man ser omkring i byen.

Min approach har været været rimelig kronologisk, ved først at kontakte de største producenter af "nødhjælps" skilte (LM Signs og JO Safety), dernæst en stor producent af de kommercielle reklameskilte (Bentzen). Alle meget positive over for produktet, og de vil gerne møde og høre nærmere.

"Mit spørgsmål til jer går derfor på, om jeg/I på andre måder kunne tænke ud af boksen i forhold til at hjælpe den her virksomhed ind på markedet. Kender du virksomheder der kunne være se muligheden i dette produkt, eller andre markeder det kunne have potentiale?"

Produktet ser således ud i slukket lys, og for den sags skyld også ved tændt lys. (Jeg beklager billedet ligger på hovedet, men Amino går sine egne veje hvad det angår).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Lige et spørgsmål mht. til produktsikkerhed, typisk er det radioaktive stoffer (f.eks Tritium)  man bruger til at få skiltene til at lyse, har du undersøgt sikkerheden / lovgivning på det område?  

Fra Danmark
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Fra  Kotra Copenhagen Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det selvlysende materiale Phosphorescent, er kendt for ikke at have nogen bivirkninger (hvis man kan kalde det det?). Tritium som du omtaler, er en helt anden type materiale, som bruges til samme formål, men ikke i forbindelse med Phosphorescent. (http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/2094/)

De selvlysende nødhjælp skilte, er for så vidt jeg er orienteret, valgfrie om man vil have op at hænge i Danmark. Det eneste der er lovkrav om, er det elektrisk oplyste. Hænger man derfor et selvlysende skilt, som det vi har med at gøre her, er det af egen vilje (Det kan være grundet ekstra sikkerhed).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)