Jeg mangler nogle gode råd til designet som gerne skulle hjælpe til at få en højere konvertering. Har i nogle gode råd til en ny webshop, som har et fornuftigt antal af besøg, men som ikke konvertere nok, så skriv endelig.
Jeg synes, at du bør skifte logoet og headeren ud. Altså, billedet i headeren. De ser ikke særligt troværdige ud i mine øjne. Skriv også gerne KR eksempelvis efter priserne. Det får det også til at virke mere troværdigt.
Herudover ville jeg gøre mere ud af at opdele i kategorier på forsiden. Det hele virker meget rodet, og jeg tror, at det ville give mere konvertering, hvis du kategoriserede dem, og så eksempelvis havde 8 eller 4 af de mest solgte ting indenfor hver kategori.
Hvis jeg var dig ville jeg klart arbejde videre med at skabe et mere professionelt og stabilt design. Først og fremmest bør du enten få lavet et helt nyt logo, eller i det mindste sørge for at logoet står knivskarpt i pixels. Endvidere forstår jeg ikke baggrunden for det brede billede du har placeret på forsiden lige under menuen? Burde du ikke have noget beskrivende tekst, eller noget call to action relateret stående her?
Rent konverteringsmæssigt mener jeg først at du bør få kundens accept i betalingssituatioen, og ikke i kurven. Det virker simpelthen for underligt og fjernt fra den gennemsnitlige internetkunde. Samtidig forgår betalingsfasen i et helt andet visuelt univers end selve webshoppen. Dette er der selvfølgelig en teknisk forklaring på, det virker dog heller ikke godt for troværdigheden.
Altså - jeg synes du skal søge inspiration ved andre webshops, og kigge lidt over skulderen ift. hvad disse gør for at øge troværdigheden og den samlede brugeroplevelse igennem design, struktur og konvertering.