Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker du grønt i din virksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er igang med, at skrive et blogindlæg om, hvordan virksomheder kan tænke mere miljøvenlighed og bæredygtighed ind i deres forretning. Jeg vil gerne have samlet så mange konkrete tiltag som muligt i indlægget, og vil gerne inddrage på tværs af brancher. Det er både af personligt interesse, men forhåbentlig kunne det også være en inspiration for andre firmaer. 

Så driver du en virksomhed, og har du gjort nogle konkrete tiltag for at give virksomheden en "grønnere" profil, vil det være fedt hvis du kunne være interesseret i at dele dine erfaringer - alle tiltag, ideer og forslag er velkomne (intet er for stort eller småt).. Også helt ok, hvis ideen stadig kun er på tegnebrættet og noget du/i forventer at gøre inden for den nærmeste fremtid. 

Jeg støder formentlig på ens forslag fra forskellige firmaer, så bliver nok nødt til at sortere lidt til og fra, men fyr endeligt løs. Hvis dit forslag medbringes i indlægget, vil jeg (hvis okay med dig) nok gerne inddrage et kort citat, og et link til din/jeres hjemmeside

I må gerne både skrive herunder eller skrive i en privat besked.

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh Uffe

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uffe

Vi arbejder dagligt for at give virksomheder en grønnere profil, ved at udskifte deres energi slugende belysning til højeffektive LED pærer med høj Ra værdi på 97 til 99, så de ikke oplever nogen forringelse i lyset, set i forhold til deres nuværende belysning.

Vi laver beregninger af besparelsen og tilbagebetalingstiden, hvilket giver virksomhederne et nemt økonomisk beslutningsgrundlag for at tage en beslutning om at skifte til LED belysning og dermed være miljøvenlige og spare vores samfund mange ton udledt CO2.

Du kan se mere på vores webside www.LED-SALG.dk og du er velkommen til at skrive til os på info@led-salg.dk så vil vi gerne dele nogle af de cases, hvor vi har sparet kunderne for mange penge.

De bedste hilsner

Kim Rasmussen

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Vi arbejder dagligt for at give virksomheder en grønnere profil, ved at udskifte deres energi slugende belysning til højeffektive LED pærer med høj Ra værdi på 97 til 99, så de ikke oplever nogen forringelse i lyset, set i forhold til deres nuværende belysning.

Mange tak for dit svar Kim - det er lige præcis de historier jeg er på udkig efter! Det ville være fedt hvis du vil dele en konkret case også - jeg sender dig en mail inden for en af de næste par dage! Mange tak Big Smile

Flere "grønne" historier er meget velkomne Yes

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit nyeste projekt, www.cykelboden.dk, har jeg længe været på udkig efter de helt rigtige leverandører af både ingredienser og emballage. Da jeg skal ud og sælge iste af høj kvalitet og økologiske ingredienser, har det været vigtigt for mig, at kop/glas synede af kvalitet og økologi... og hvordan gør man det?

I første omgang var jeg på jagt efter papirkopper, hvor jeg så kunne trykke hvad jeg ville, men så faldt jeg over nogle spændende glas, som er produceret af majsstivelse, hvorfor de i realiteten kan smides i naturen, selvom det ikke ser særlig pænt ud de første par uger :)

Det var min tilbagemelding. Håber det kan bruges :)

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tilmeldt min virksomhed til ingenco2.dk.. det er primært på grund af links, men vil også gerne gøre noget for miljøet.. men har ikke behov for at brande virksomheden på det..

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

David Hansen:
I første omgang var jeg på jagt efter papirkopper, hvor jeg så kunne trykke hvad jeg ville, men så faldt jeg over nogle spændende glas, som er produceret af majsstivelse, hvorfor de i realiteten kan smides i naturen, selvom det ikke ser særlig pænt ud de første par uger :)

Fedt David! Det kan bestemt bruges, og vil meget gerne høre lidt mere om det - håber det er ok, jeg smider dig en besked inden for en af de næste par dage, med lidt spørgsmål? 

(BTW. kanon at se, at det går godt fremad for din mobile ice-tea bod Yes). 

- Tak for linket Mark - dem vil jeg prøve at smide et par spørgsmål afsted til også! Smile

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

helt sikkert, du gir den bare gas (y)

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skulle der være sendt en besked af afsted til jer alle. Endnu engang tak! 

Det er rigtig spændende at læse, om de tiltag vidt forskellige virksomheder gør for at gavne miljøet. 

Flere input er meget velkomne. Yes

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev de første "grønne tiltag" lagt på bloggen. Hvis der er flere som sidder med nogle gode forslag, er de meget velkomne. 

Tak - og god dag Yes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)