Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tage et kursus og have det som udgift?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal starte noget nyt og vil gerne tage et par kurser. Kan det trækkes fra fuldt ud eller hvordan er det. Det er kurser jeg skal bruge for at starte det nye.

Mvh Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke med mindre 

1 Du har startet det nye - ikke fradrag for noget du skal tage for at starte -

2 kurset så er videreførelse af en uddannelse du allerede har. F.eks.Uddannet frisør der skal lære mere om permanent - Ja fradrag - Frisør der vil ha kursus i negle ordning/manicure - Nej - det er ny viden for frisør og ikke videreuddannelse af bestående, så der nej

Ellers kunne læger jo starte lægevirksomhed og så trække hele uddannelsen fra. Du vil heller ikke ha fradrag for kursus i bogføring, selv om det er nyttigt at kunne bogføre - med mindre du er bogholder og driver bogholder virksomhed - Svaret med forbehold for jeg ikke kender din uddannelse idag og kurserne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret. Så hvis jeg f.eks. tager et bogføringskursus og ikke er bogholder er det vel stadigvæk en udgift for firmaet? Hvordan bogfører man det så?

Eller skal man rent privat afholde alle kursus udgifter?

Mvh Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så enten holder du det privat eller du tager det som udgift i firmaet (når det er dig som ejer der tager ny (og klog) uddannelse. Når året er gået, så skal alle udgifter gennemgås og det er klogt at bogføre, så man kan se hvad der skal skattereguleres for - helt som hvis firmaet har givet gaver og andet. 

Beløbet som var i udgift tages ind igen ved at man lægger det til virksomhedens resultat som man opgiver til skat. Det gælder en del ting, at man skal skatteregulere for det http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/regnskabsregulering-fra-drift-til-skat.html fortæller mere om regulering fra resulltat til skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)