Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

godkendelser til trådløst elektronik produkt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at lave en prototype af en lille trådløs batteridrevet enhed. Samtidig arbejder vi på hvores foretningsplan. I den forbindelse er vi i tvivl om hvilke mærkninger og godkendelser der skal til før produktet må sælges i Europa. Produktet benytter det der heder zigbee teknologien på 2.4 Ghz.

Vil produktet både skulle have en CE og FCC mærkning?

Hvad er prislejet for at få de nødvendige mærkningen.

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For Europa gælder CE mærkningen og 2.4GHz produkter skal overholde EN 300 328, http://www.ietf.org/mail-archive/web/6tsch/current/pdfd3d1acPkgu.pdf Der er opdateringer på vej gældende fra næste år.

FCC er for USA og måske andre lande der anvender samme krav.

Jeg er ikke opdateret på kravene, men der skal som minimum testes for radiated emission og immunity. Ligeledes skal testes for conducted emission og immunity, hvis produktet kan anvendes med ledning isat (ved opladning måske?) Disse tests tager 1-2 dage hvis det forløber uden problemer.

Jeg er i det indledende stadie med at starte en konsulentvirksomhed, hvor jeg måske vil tilbyde EMC test af produkter med henblik på at opnå godkendelse. Det afhænger af hvilke aftaler og adgang jeg kan få til de nødvendige testfaciliteter.

Jeg tør ikke spå om prisen, da jeg ikke kender omfanget af hvad der skal testes udover det nævnte.

Håber det gav et lille indblik i godkendelsesprocessen.

Frank

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)