Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af indberettet selskabsskat efter selvangivelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den heldige situation at mit selskab havde et ganske fornuftigt overskud i 2014.

Min revisor har indberettet min selskabsskat, og jeg har fået et "Foreløbig beregnet skat". Det vil jeg gerne smide ind i mit regnskab samt overføre til Skat, så jeg kan "lukke" 2014 helt.

Ingen steder, hverken under Eboks, Skat.dk eller Virk.dk, kan jeg se hvordan jeg faktisk overfører beløbet til skat.

I modsætning til moms hvor man får en +71 regning, så er der INGEN informationer her.

Min revisor svarede bare "Det ved jeg intet om", hvilket var en skuffelse.

Så mit spørgsmål: HVOR og hvordan overfører jeg pengene?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når årsopgørelsen bliver sendt ud (til efteråret?) vil du på dit selskabs skattekonto på tastselv kunne se betalingsanvisning.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

@Whiskey: så jeg skal bare sætte dem under hensat skat i mit regnskabsprogram, også vente og ikke være bekymret? :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

HAr du ikke en konto for skyldig skat? Men du kan roligt afvente din årsopgørelse - der vil også fremgå betalingsinstruks. Hvis du er meget ups på at betale selskabsskatten og dermed også nedsætte tillægget så kan du overveje fremover at betale en frivillig aconto skat

https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=10414

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ærlig talt.. Hvis ikke din "revisor" kan fortælle dig om betaling af skatten ville jeg overveje dels om han er godkendt og hvorvidt hans kompetencer er ordentlige.. Det er forholdsvist grundlæggende.

Hvis han har hjulpet dig med regnskabet bør han have afsat skatten i regnskabet, som derfor bør være med her (evt i hans efterposteringer?).

Som whiskey skriver, så kommer opkrævningen i november (d. 20 ca.) i indkomståret efter.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cef:

Ærlig talt.. Hvis ikke din "revisor" kan fortælle dig om betaling af skatten ville jeg overveje dels om han er godkendt og hvorvidt hans kompetencer er ordentlige.. Det er forholdsvist grundlæggende.

Hvis han har hjulpet dig med regnskabet bør han have afsat skatten i regnskabet, som derfor bør være med her (evt i hans efterposteringer?).

Som whiskey skriver, så kommer opkrævningen i november (d. 20 ca.) i indkomståret efter.

Tja, man kunne få en mistanke om, hvorvidt der er helt styr på årsregnskabet med sådan en udmelding.

Årsopgørelsen udsendes i oktober i den digitale postkasse og fremgår umiddelbart efter på selskabets skattekonto.

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)