Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Funktionær ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er med, så nej. Prøveperioden giver mulighed for, at du I DEN PERIODE, har et varsel på 14 dage.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustavzimmer:

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=123029

Så vidt jeg kan læse, så skulle hun ha' været opsagt 14 dage INDEN prøveperioden ophører ?

Ja, ærgerligt, at du ikke fandt den retsinfo frem lidt før. Men så vidt jeg kan se, kan du stadig fyre hende pga. dårligt fungerende samarbejde. Som John skriver, skal du måske bare ikke lige ansætte en ny samme dag, som hun stopper.

Og hvis det er korrekt, at det skulle have været 14 dage FØR ophør af prøveperioden (jeg kan ikke lige finde den formulering) må du jo så i stedet for 14 dage acceptere 1 måneds varsel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustavzimmer:

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=123029

Så vidt jeg kan læse, så skulle hun ha' været opsagt 14 dage INDEN prøveperioden ophører ?

Har der overhovedet været aftalt prøveperiode? Ifølge §2 stk. 5, har man kun en prøveperiode, såfremt dette er aftalt/skrevet ind i ansættelseskontrakten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ikke helt med - men mener at hvis der i kontrakten er aftalt en prøveperiode, og i den periode er aftalt gensidig opsigelse 14 dage - og prøveperioden korrekt er angivet i kontrakten som 3 mdr -  så kan du fyre med 14 dages varsel helt frem til og med sidste dag i prøveperioden. Efter prøveperioden er varslet så 1 mdr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)