Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Ny” type SEO 2015

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En ”ny” type seo som jeg syntes alle der er seriøse med seo bør være opmærksomme på.

Der er som sådan ikke tale om noget NYT, men mere nye muligheder.

Det handler om Google autocomplete eller Google Suggest. Vi kender det alle. Google giver forslag til søgninger mens man stadig skriver. Funkionen er langt fra ny, og da den var ny blev den da også groft manupuleret. Google var dog ret hurtige til at blokkerer diverse robotter, proxies og andre snydeværktøjer fra at manipulerer autocomplete funktionen.

Nu er vi i 2015 og selv om google stadig forhindrer kunstig manipulation af autocomplet så er der nye muligheder. Google autocomplete kan nemlig godt manipuleres. Det skal bare gøres af rigtige mennesker med geografisk og sproglig tilknytning til keywords, som laver rigtige søgninger på Google, og i 2015 er det faktisk ret nemt at få rigtige mennesker til at gøre dette i store nok mængder til at manipulerer google autocomplete.

Manipulationen virker ikke kun på Google. Den virker også på Bing, Amazon og Apple app store.

At være øverst i søgefeltets "autocomplete" foreslag er som at ligge nummer 1 på Google på et ønsket keyword, uden at du faktisk behøver at ligge nummer 1 på netop det keyword. Du kan ligge på side 10 i de organiske søgeresultater, men hive trafik for næsen af de sider som ligger i toppen af de organiske resultater på det keyword. Simpelthen fordi folk vælger at klikke på et "autocomplete" foreslag før de overhovedet ser de faktiske resultater.

Eksempel:

Der er 2 måder at gøre dette på.

1.

ved at søgemaskinen foreslår dit domæne efter det keyword som er indtastet.

Eksempelvis søger du på "iværksætter", og google vil som det første foreslå søgningen "iværksætter amino.dk"

2.

Ved at søgemaskinen foreslår en længere sætning efter det keyword som er indtastet. En sætning som er unik for netop din side.

eksempelvis søger du på "iværksætter", og google vil som det første foreslå søgningen "Iværksætter Debatten Amino"

Begge dele vil resulterer i at din side automatisk vises som nummer 1 i googles organiske resultater mens brugeren skriver, og hvis brugeren bare fører musen ind over foreslaget (uden at klikke) eller klikker på dette, så vil du holde din placering som nummer 1 på brugerens søgning.

Dette vil give dig en 1 plads på Google på et ønsket keyword uden rent faktisk at have det, og uden at lave linkbuilding eller SEO på selve din side.

Reputation management

Google suggest er perfekt til reputation management. Det er brevet normal at folk googler et domæne før de vælger at købe noget, og hvis de mødes af forslag som:

Er fantastisk

Hurtig levering

Kvalitets produkter

Super service

Så vil det give dig et bedre online omdømme og en bedre konvertering i din webshop. Google suggest kan også bruges til at fjerne eventuelle negative forslag som allerede bliver vist ved en søgning på dit domæne.

Kan det være skadeligt ?

Hvis der bruges software, robotter, proxies eller andet "snyd" så ja.

I dette tilfælde er staffen normalt at der slet ikke vises nogen suggestions i forbindelse med dit domæne. Så straffen ved ”black hat” metoden er ikke skadelig på samme måde som ved normal black hat seo. Jeg vil dog bestemt ikke anbefale folk at bruge disse ting. Hovedsageligt fordi de slet ikke virker.

Lad mig understege at menneskelig manipulation af google autocomplete IKKE er såkaldt "black hat SEO" det er blot en ny type SEO som der ikke tidligere er blevet fokuseret så meget på. Det at rigtige levende personer fra deres egen computer, i deres eget hjem, søger på dit domæne eller dit websites "meta title" i forbindelse med specielle keywords IKKE kan skade dit website.

Som med alt andet SEO så skal dette vedligeholdes ellers så forsvinder effekten langsomt. Der er dog undtagelser på keywords med medium eller lav søgevolume. Her kan effekten stå ved i månedsvis eller længere uden vedligeholdelse. Nogen gange er placeringen permanent, simpelhen fordi der ikke er nok søgninger på keyword til at fjerne det som er lavet. Dette er ofte tilfældet ved reputation management fordi et domæne normalt ikke har en stor søgevolume

Når et forslag i en søgemaskine først er opnået, så skal der dog betydeligt mindre arbejde til at vedligeholde placeringen end der skulle bruges til at opnå den. Det er derfor billigt at holde og vedligeholde sin placering.

Fordele ved suggest/autocomplete seo ?

Effektiv (Tager i gennemsnit 30% af trafik på et keyword)

Billig (fordi der ikke skal bruges en masse tid på linkbuilding og onsite optimering)

Hurtig (en søgning kan meget hurtigt blive populær)

Lav konkurrence

ingen optimering nødvendig

ingen linkbuilding nødvendig

Perfekt til reputation management ( når folk søger din webshops navn ser det godt ud hvis en masse positive foreslag kommer frem)

Kan bruges på alle søgemaskiner der bruger "search suggest" såsom Amazon og Apple app store

Hvordan skabes mennesklige søgninger ?

Der er mange måder at gøre det på. Et godt ekemspel er konkurrencer hvor folk skal finde et svar på google ved at lave en søgning.

Da der ikke skal sælges noget, så kan trafik af meget lav kvalitet (som er meget billig) bruges med fordel til at skabe søgninger.

Der findes mange måder at gøre dette på, og vil ikke give alle mine personlige tricks væk. Men vil gerne give lidt inspiration til andre.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver intet om hvordan? :)

Jeg vil gerne have den til at foreslå "Konkurrencer NONSTOP" - Når folk søger på ordet "konkurrencer" - Hvordan gøres dette f.eks.? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:

Du skriver intet om hvordan? :)

Jeg vil gerne have den til at foreslå "Konkurrencer NONSTOP" - Når folk søger på ordet "konkurrencer" - Hvordan gøres dette f.eks.? :)

I bunden af artiklen skriver jeg dette.

Hvordan skabes mennesklige søgninger ?

Der er mange måder at gøre det på. Et godt ekemspel er konkurrencer hvor folk skal finde et svar på google ved at lave en søgning.

Da der ikke skal sælges noget, så kan trafik af meget lav kvalitet (som er meget billig) bruges med fordel til at skabe søgninger.

Der findes mange måder at gøre dette på, og vil ikke give alle mine personlige tricks væk. Men vil gerne give lidt inspiration til andre.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant, har du nogen tal på dine teorier? Altså data for hvor meget det gavner og hvad det koster osv?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Interessant, har du nogen tal på dine teorier? Altså data for hvor meget det gavner og hvad det koster osv?

I gennemsnit har jeg været i stand til at "stjæle" ca 30% af trafikken fra et keyword uden at siden har en god placering på dette keyword. I nogen tilfælde langt mere. Det kommer an på hvor godt et domæne eller en meta title passer til det keyword der skal bruges. Passer den perfekt kan du tage næsten hele trafikken på et keyword.

Hva det koster kommer helt an på hvor stor søgevolume der er på et keyword. Personligt køber jeg min trafik via adwords, facebook og andre kanaler  og konverterer den til manuelle google søgninger istedet for salg i det pågældende land. Selv den billigste trafik har stor variation i pris fra land til land så det er meget svært at give en fast pris uden at have en sag at kigge på. Pris variable er baseret på antal søgninger som er nødvendigt + trafik pris i det pågældende land. Det er dog langt billigere end "normal" seo, og effekten er lyn hurtig i modsætning til "normal" seo.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

på dine teorier? 

PS. Det er ikke teorier. Det er noget jeg har udført i praksis over en længere periode.

Fra Viby J.
Tilmeldt 11. Oct 14
Indlæg ialt: 28
Fra  EL-CIGA.dk Skrevet kl. 05:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har godt læst om denne teknik før. Takket for tippet, men det virker vel også på sider der ranker naturligt i google og ikke kun sider der bruger adwords? :)

Hvis du gerne vil kvitte smøgerne og leder efter en god e-cigaret, så kan du finde anmeldelser her: www.el-ciga.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Teknikken er ikke til sider der bruger adwords. Tekniken er til sider der allerede er i de organiske resultater, men ikke ligger nummer 1. Det som er fordelen er at du kan blive vist som nummer 1 selv om din organiske placering er nummer 10

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)