Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 30 timer og ugen nok?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg studerer på fuldtid og har ved siden af tænk mig at starte en webshop op som et fritidsprojekt. Jeg har løn fra et studiejob som jeg har tænkt mig løbende at investere i projektet. Jeg er typen der godt kan lide at planlægge alt i mit liv ned til mindste detalje, og har prøvet at få det til at hænge sammen så jeg ikke bare bliver en arbejds-narkoman i min nye virksomhed da man let kan blive fristet til at arbejde i døgndrift for sin virksomhed. Jeg kan se at nogle folk i opstartsfasen arbejder 40-60 timer om ugen. Nogle siger endda at de bruger mere tid. Jeg vil dog også gerne have tid til privatlivet, venner, fritidsinteresser, lektier m.m. og har derfor besluttet at arbejde mandag-lørdag fra 17-20 og søndag fra 8-20. Altså 30 timer ugentligt! Jeg har ikke tænkt mig at bygge en stor virksomhed op med en masse ansatte, hvilket selvfølgelig heller ikke er muligt med den indsats men vil gerne leve af webshoppen på længere sigt (om ca. 10 år f.eks). Tror i det er realistisk/muligt med den indsats?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det kommer meget an på ambitionsniveauet. Hvis du bare stille og roligt vil bygge det op, kan det være en okay løsning, den du beskriver. Man kan faktisk også udrette en hel del med 30 timers koncentreret arbejde ugentligt.

Men tanken om at leve af den om 10 år er måske lidt for langt ude i fremtiden. Er der et marked for shoppen om 10 år? Gider du arbejde med den i så mange år? Er forbrugernes handelsmønstre de samme om 10 år? Markedet, vaner, teknologier etc. ændrer sig meget på 10 år...

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351