Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 30 timer og ugen nok?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg studerer på fuldtid og har ved siden af tænk mig at starte en webshop op som et fritidsprojekt. Jeg har løn fra et studiejob som jeg har tænkt mig løbende at investere i projektet. Jeg er typen der godt kan lide at planlægge alt i mit liv ned til mindste detalje, og har prøvet at få det til at hænge sammen så jeg ikke bare bliver en arbejds-narkoman i min nye virksomhed da man let kan blive fristet til at arbejde i døgndrift for sin virksomhed. Jeg kan se at nogle folk i opstartsfasen arbejder 40-60 timer om ugen. Nogle siger endda at de bruger mere tid. Jeg vil dog også gerne have tid til privatlivet, venner, fritidsinteresser, lektier m.m. og har derfor besluttet at arbejde mandag-lørdag fra 17-20 og søndag fra 8-20. Altså 30 timer ugentligt! Jeg har ikke tænkt mig at bygge en stor virksomhed op med en masse ansatte, hvilket selvfølgelig heller ikke er muligt med den indsats men vil gerne leve af webshoppen på længere sigt (om ca. 10 år f.eks). Tror i det er realistisk/muligt med den indsats?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det kommer meget an på ambitionsniveauet. Hvis du bare stille og roligt vil bygge det op, kan det være en okay løsning, den du beskriver. Man kan faktisk også udrette en hel del med 30 timers koncentreret arbejde ugentligt.

Men tanken om at leve af den om 10 år er måske lidt for langt ude i fremtiden. Er der et marked for shoppen om 10 år? Gider du arbejde med den i så mange år? Er forbrugernes handelsmønstre de samme om 10 år? Markedet, vaner, teknologier etc. ændrer sig meget på 10 år...

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
30 timers koncentreret arbejde ugentligt.

Det er lige præcis korrekt. Hvis man er lidt sløv i de timer, så kan man nogle gange når mere på 5 morgen timer, fordi man er frisk... 

Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for at bekræfte mig i, at man sagtens kan bikse en seriøs biks sammen ved at give den EN SKALLE! 30 timer om ugen.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa. Jeg har præcist gjort det samme, med at starte firma ved siden af studie, fritidsjob og samtidig dyrker sport på eliteplan.

Uanset hvad, så må du se i øjnene, at når man tager ét valg, tages også et fravalg. Som udgangspunkt bestemmer du helt selv, i hvilken retning din virksomhed skal - desto mere energi og tid du ligger i virksomheden, desto større er chancen for du får mere succes. De første måneder er bare hårdere, for der er brugt en masse tid, og kunderne kommer ikke uden man har gjort en masse for det.

Nu har vi været i gang i omkring ét halvt år - og lagt en masse energi i virksomheden, som har betydet sporten på eliteplan er blevet nedjusteret fra et deltidsjob til lørdag fra. 10-16.

Fritidsjobbet har det ikke kunne betale sig at have, fordi det ganske enkelt begyndte at give bedre timeløn i egen virksomhed.

Det er blot for at give dig ét indblik i der er kun 24 timer i døgnet, og man bliver nød til at prioritere dem - jeg har prioriteret efter hvad som økonomisk kan betale sig, og hvad som jeg syntes jeg har behov for, at kunne fungere.
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se ret meget konstruktivt ved det.. Helt grundlæggende er det da dumt at stoppe folk i at arbejde hvis de gerne vil det. Og at vi arbejder 37 timer i dag og går ned til 30 timer gør da virkelig intet godt udover vi skruer ned vores arbejdsstyrke/evne. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer:)

Har du læst hele tråden, eller svarer du udfra hvad du har set i nyhederne om alternativets forslag om at skære arbejdsugen ned til 30 timer?

Jeg mener godt du kan få noget positivt ud af 30 timers koncentreret arbejde om ugen, men som de andre skriver, jo mere engagement jo hurtigere succes. Når det så er sagt mener jeg også 30 timer er meget ebdre hvor du er fokuseret og brænder for det end 60 timer hvor du bruger for meget tid på andet.

Hilsen Steffen

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten så var sidste del til trådstarter, beklager fejlen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)