Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor IKKE indberettet regnskab - er forsvundet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Jeg står en den uheldige situation, at min revisor har vist sig fra grim side.

Jeg bad ham om at lave et regnskab for 2014, da jeg havde lavet nogle bogførings fejl.

Det bad jeg ham om i Januar, det var nu først i April han fremsender noget der ligner et regnskab, men desværre er der fejl i det.

Han bad mig indbetale 2500kr men dette mente jeg ikke var regnskabet vær vi blev enige om 1500kr og de skulle indbetales inden 25 April 2015 så ville han indberette regnskabet til E&S, desværre har han ikke indberettet noget som helst.

Jeg har skrevet mail til ham ringet den sidste uge og han svare ikke mail og de nummerer jeg har er udgået.

Jeg har fundet manden via Krak med nye telefon nummerer men han svare ikke når man ringer.

Hvad skal jeg gøre i sådanne tilfælde, anmelde ham til politiet eller hvad kan jeg gøre for at stoppe sådanne en mand?

MVH Dennis Hansen 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sikke noget. Jeg synes, at du i første omgang skal droppe revisorer og få regnskabet færdiggjort og indberettet. Det må du gøre i 3 steps:

1. Kontakt Skat og forklar din situation og hvad du vil gøre ved det. Det er rigtige mennesker, så det er ikke farligt.

2. Stop revisorens mulighed for at kunne indberette. Jeg ved ikke, om du har givet ham revisoradgang eller hvordan, du har givet ham adgang.

3. Få en anden revisor til at færdiggøre og indberette dit regnskab. Hvis du har det i et regnsskabssystem, vil det være smartest, han/hun afslutter vha. korrektioner og årsafslutning, så du er klar til at fortsætte i det nye år.

Jeg ved, at det kunne være rart at få stoppet sådan en fyr (hvilket jo var det, du egentlig spurgte til). Jeg vil dog sige, at du selv kun har tabt 1.500 kr. (hvis du nåede at betale dem), og at du kan bruge ret meget krudt på at få ham stoppet i stedet for at bruge energien i forretningen eller i privaten. En mulighed var måske at ringe til revisorforeningen, hvis han er medlem af en sådan, og spørge dem til råds. Jeg kan ikke forestille mig, at politiet vil gå ind i så relativt lille en sag. Hvis du har betalt de 1.500 kr., kan du sende ham et krav om tilbagebetaling fuldt op af et par rykkere og inkasso osv. Men - som sagt - jeg ville arkivere det under 'D' for Dyrekøbte Erfaringer, og så komme videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ikke politiet til at gå ind i en sag som denne. 1500 kr må vist siges at være billigt for IVS regnskab og han er med 99% sikkerhed ikke en godkendt/registreret revisor som uanset der ikke er revision, har en række forpligtelser ved regnskabsindsendelse.

Hvordan du ved der er fejl i det regnskab han sender i April er lidt uklart synes jeg. Uanset han er revisor eller bare økonomi mand (alle må kalde sig revisor) så burde han vel ikke lave fejl som du som ikke kyndig selv kan se.

Jeg tror du skal droppe ham, kræve dine penge tilbage, men for 1500 kr er det ikke let at skulle køre en sag, hvis manden ikke reagerer. HVIS han helt mod forventning er registreret revisor så kan du let klage til revisorforeningen. Regn med at pengene kan være tabt, og find så en ny der vil stille dit regnskab korrekt op, lave årberetning korrekt med beretninger osv og lave selvangivelse. Søg evt via www.agera.dk for 3 tilbud, men for 1500 kr kommer du ikke ret langt med en rigtig revisor, så du skal nok søge bogholder/økonomimand vil jeg råde til

Bare vær hurtig, for der er pres på de som laver regnskaber op til fristen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
1. Kontakt Skat og forklar din situation og hvad du vil gøre ved det. Det er rigtige mennesker, så det er ikke farligt.
for selskaber er der intet at gøre i forhold til fristen - og det er EOS og ikke skat der udsteder bøde - men INGEN forklaring om bortkommet revisor eller noget som helst andet godkendes. Hvis det er som personlig så kan det virke - men trådstarter hedder noget med IVS i navnet. Der er jo også tid endnu og er det som person er det let - vanskeligere hvis IVS

helt enig i alt øvrigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvordan du ved der er fejl i det regnskab han sender i April er lidt uklart synes jeg. Uanset han er revisor eller bare økonomi mand (alle må kalde sig revisor) så burde han vel ikke lave fejl som du som ikke kyndig selv kan se.

Jeg tror du skal droppe ham, kræve dine penge tilbage, men for 1500 kr er det ikke let at skulle køre en sag, hvis manden ikke reagerer. HVIS han helt mod forventning er registreret revisor så kan du let klage til revisorforeningen. Regn med at pengene kan være tabt, og find så en ny der vil stille dit regnskab korrekt op, lave årberetning korrekt med beretninger osv og lave selvangivelse. Søg evt via www.agera.dk for 3 tilbud, men for 1500 kr kommer du ikke ret langt med en rigtig revisor, så du skal nok søge bogholder/økonomimand vil jeg råde til

Jeg har fået en anden til at det igennem, nu ved jeg godt du tror at jeg har haft en kæmpe omsætning, vi snakker her om 15 bilag og noget udlæg der var lavet om til egenkapital.

Nu vil jeg ikke nævne den person som desværre har taget bagdelen på mig, da det er og hænge folk ud. Jeg ved ikke om han er godkendt revisor det eneste jeg ved er at Billy bills han personen på den liste de anbefaler.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jo et lille regnskab - men hvis det var en rigtig revisor der altså har noget ansvar ved at lave årsrapport og skat - så var det stadigt billigt. Du skal enten regne med at han ikke er godkendt/registreret revisor - eller noget er underligt men du behøver jo heller ikke en revisor, med mindre du ved stiftelsen af dit IVS måtte ha glemt at revisor skulle fravælges fra start, for har du ikke gjort det, så skal det revideres - også selv om så få bilag - og så kan du i den forbindelse fravælge revisor fremadrettet

Uhyre fornuftigt ikke at hænge ham ud - men du kan jo godt gøre Billy opmærksom på, at du i alle fald ikke har haft den store glæde af samarbejdet med ham

Det er bare at finde en bogholder der lige vil klare den inden fristen og det skal bestemt kunne lade sig gøre

held og lykke med at få pengene igen, det er nok ikke helt let. Måske Billy B ville skrive til ham at de er skuffede over at høre han har modtaget penge men ikke udført arbejdet, når nu han er på deres liste

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)