Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser til webshop - regler og krav

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lave en webshop og skal have indsat nogle handelsbetingelser i forhold til de gældende regler på området.

Jeg har googlet lidt og har også fundet lidt standardskabeloner, men jeg vil gerne lige høre jer andre om, hvad I gør.

Hvis I evt. har nogle eksempler, som indeholder, det der absolut skal stå og evt. gode råd til, hvordan man sikrer sig selv i forhold til, at folk ikke misbruger, de nye regler i forhold til returnering.
Samtidig vil jeg høre jer om, I kan hjælpe mig lidt i forhold til denne regel: 'Varer kan returneres i brugt tilstand'

Den webshop jeg laver er en butik, der sælger legetøj til dyr, hvilket jo vil sige, at hvis varen er brugt, så er den
omtrent ubrugelig, hvis den returneres. Fx pga. sygdomme der kan overføres fra dyr til dyr, hvis
legetøjet er brugt.

Vil man i det tilfælde ikke med god ret kunne skrive, at værdien er 0 kr., da man jo ikke kan videresælge varen,
eller hvad tænker I? Jeg ved godt, at man formentlig ikke oplever denne situation så ofte, men det er bare for at
være på forkant.

Håber I kan hjælpe :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte,

Tag evt. et kig på hvordan jeg har løst handelsbetingelser på min webshop: http://billigesolbrilleronline.dk/handelsbetingelser-billige-solbriller-online

- Du skal være mere end velkommen til at tage udgangspunkt heri.

Mht. det med at man ikke må nægte kunden at sende varen retur, hvis den kortvarigt har været brugt/prøvet, er dette helt sikkert noget du kan skrive dig ud af. F.eks. at du forbeholder dig retten til at fratrække et beløb/gebyr ved brug, da dette kræver en dybdegående rengøringsproces osv osv, så vil du helt sikkert undgå at dette sker.

Håber det var noget du kan bruge, og held og lykke med webshoppen :-D

Mvh Tina

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,

Tak for svar... Jeg vil lige kigge det igennem :-) og som du siger, tænker jeg også, at man må være i sin gode ret til at skrive sig ud af det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og om ikke andet skal din indløser nok udmelde, hvis de ikke mener det er muligt ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er netop selv gået live med min webshop http://kukuk.dk og jeg har selv skrevet mine handelsbetingelser.

Mit råd er at du finder to konkurrenter fra branchen samt 1 eller 2 andre webshops som du ved er troværdige og pålidelige med gode omsætninger. Kopier deres betingelser, læs dem godt igennem og skriv dine egne med inspiration fra dem.

Det virkede for mig :-)

Mvh
Silas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil give Silas ret, det var også måden jeg gjorde det på.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt mange tak :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)