Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Hvor vigtigt er et at man tager imod alm. dankort på en webshop?

Syntes nets er for dyr, så vil man kunne nøjes med at lave aftale med f.eks. Quickpay?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kort svar: Nej.

Quickpay er en betalingsgateway, hvilket vil sige, at de håndterer dine kortoplysninger for dig.

Derudover skal du have en indløser. En indløser er egentlig bare en bank, der godkender din forretning til at tage imod betalingskort og står for at overføre pengene.

Vil du tilbyde traditionel kortbetaling, skal du både have en betalingsgateway og en indløser.

Jeg har lavet en udførlig gennemgang af, hvordan du kommer i gang med online betaling (samt et par tips og faldgruber du skal undgå) her: http://spacey.dk/saadan-kommer-du-gang-med-online-betaling/

Og for en god ordens skyld må jeg hellere nævne, at jeg selv arbejder ved betalingsgatewayen ePay.

Håber, du kan bruge det.

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heine

Tak for svar. 

Er klar over jeg skal have en gateway, den side jeg er ved at bygge op har aftale med Quickpay, og så tænke jeg på at bruge clearhaus.com som indløser. 

På den måde vil jeg ikke skulle betale andet en en % del af salget, hvilket jeg er blevet enig med mig selv om at det er det smarteste når jeg starter en hel ny shop op uden at vide noget om omsætning osv. Vælger jeg nets, vil der komme en fast udgift hver mdr./år.

Men med dne løsning vil jeg "kun" kunne tage imod visa/dankort og ikke alm. Dankort. Og det er så der jeg er i tvivl om hvor mange der bruger alm. Dankort i dag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores system står det rene dankort for 5-10 % af alle vores betalinger. Visa/Dankort står for ca. 80 %.

Ifølge FDIH's årsrapport fra 2014 falder brugen af begge kort dog, mens brugen af MasterCard og Visa stiger.

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Var lige de tal jeg manglet (:

Min tanke var også at tilknyttet mobilpay, det koster ikke det store men alle har det (:

Tak for svar.

M.V.H

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa, for os står Dankortet for ca. 8,5% af betalingerne.

På de seneste 9.602 betalinger foretaget indenfor de sidste par måneder kan jeg lave følgende statistik:


Visa/Dankort: 7377
Mastercard: 1022
Dankort: 831
Visa Electron: 359
Visa: 4
Visa/Electron (Udenlandsk): 3
LIC/Mastercard: 3

Tager jeg et år tilbage giver samme udtræk 13% på rent dankort. Så det går i den rigtige retning.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig rart at se at dankort er så langt nede.
Betyder vel at nets monopol snart er brudt.

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale stripe, der egentlig svare lidt til paypal men meget mere brugervenligt og pænt i designet. 

De tager selvfølgelig ikke dankort, men de fleste har i denne tid et VISA dankort, og derfor vil jeg mene at det salg du går glip af, er meget lille. Specielt tage i betratning af, hvad nets tager. Gebyrerne er selvfølgelig også en smule højere, men det kan du jo regne på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld men jeres statistik er som en bikini. Afslører en del men skjuler det værsentlige. gennemkørsler via nets og dankort er ikke faldende da alle (næsten) betydende danske onlineshops bruger nets og dankort.

Samlet står dankort for ca 80% af samlede online (ikke butik men rent online - langt mere i butik) eller 79% mere præcist af alle handler Det skyldes at visadankort altid er rent dankort når man bruger nets. Det er derfor ligemeget hvad rene dankort som sådan gør -  Det der tæller er visadankort

Man taber kun ca 7% hvis man tænker på hvem der KUN har rene dankort, men det er jo ret uvæsentligt da visadankort jo ikke bare er lidt - men meget dyrere at tage end dankort

Små shops kan sagtens ha det billigst uden dankort, men for større er dankort en total selvfølge

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/hvad-er-betalingsgateway-og-hvad-er.html  hvor statistiken er uddybet af de store brugere - og test dig selv hos www.kortgebyr.dk med og uden flueben i dankort, for at se den gebyr mæssige side og total pris for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)