Jeg går med et nyt projekt, men inden jeg smider for meget tid og penge i det, vil jeg gerne lige have styr på baglandet. Det største spørgsmåltegn jeg lige har er omkring regnskabet. Det kommer til at være brugere der har et abonnementer på månedsbasis, så hvordan faktureres det nemmest. Hvis det bliver større og jeg f.eks. har over 1000 kunder der skal modtage en faktura hver måned, hvordan gøres dette lettest. Idag bruger jeg dinero til det daglige i mit firma, men jeg er åben for at skifte hvis det kan gøres lettere!
Det kommer primært til at være uden DK salget er, men omkring valuta og lignende har jeg styr på i Dinero ihvertfald.
Så kort sagt er spørgsmålet hvordan får jeg en system eller noget lignende, op at køre der selv står for bogføringen eller hvor jeg skal lave så lidt så muligt og ikke bruge tid på at lave f.eks. 1000 faktura'er i måneden, så jeg kan fokusere 100% på mit eget projekt!
Ved ikke om Dinero tilbyder eller har planer om at tilbyde et abonnementsmodul til deres program, men det kan tilkøbes til flere andre bogføringsprogrammer.
Hvis jeg starter noget op og der f.eks. er flere tusinde online abbonementer om måneden. Hvilket system vil være optimalt til dette og hvordan skal det helt præcist gøres?
Her tænker jeg omkring selve bogføringssystemet.
Hvordan omkring faktura'er, indtil videre har jeg printet faktura'en ud, og hertil opbevaret dem da der er få ordrer om dagen fra en lille webshop og resten freelance er jo ikke overvældende. Hertil tænker jeg om man skal printe hver faktura ud - dvs. f.eks. over 1000 faktura'er om måneden? Der må jo være et eller andet da online kasino'er f.eks. skal have rigtig mange bilag så.